Новости Одессы и Одесской области

Чим відрізняється прописка від реєстрації?

Чим відрізняється прописка від реєстрації?

Деколи ми за давньою звичкою називаємо реєстрацію місця проживання пропискою, але чи є ці поняття тотожними? Адже станом на сьогодні такого поняття як «прописка» в законодавстві України не існує, натомість існує реєстрація.

Відповідає директорка Роздільнянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (БВПД) Тетяна Кулішова.

Які відмінності між пропискою та реєстрацією?

Головна відмінність — цілі здійснення прописки та реєстрації. Прописка втілювала в життя функцію адміністративно-планового розміщення населення, контроль за переміщенням громадян, а реєстрація — це підтримка юридичного зв’язку між людиною і державою, реєстрація має повідомний характер і не обмежує свободу пересування громадян.

Крім того, прописка закріплювала громадян за визначеною адміністративно-територіальною одиницею, видавати дозвіл на проживання мали право адміністративні органи на місцях. Натомість інститут реєстрації не встановлює зазначених обмежень. Також важливим є те, що власник приміщення може зареєструвати в своєму помешканні будь-яку особу, на відміну від прописки, яка дозволяла прописати лише близьких родичів.

Для того аби здійснити реєстрацію місця проживання, необхідно зібрати істотно менший, в порівнянні з пропискою, пакет документів.

Чи є реєстрація обов’язковою?

Кожен громадянин України зобов’язаний зареєструвати своє місце проживання, а також повідомити компетентні органи про зміну свого місця проживання протягом 30 днів. Батьки зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом 3 місяців з дня державної реєстрації її народження.

За несвоєчасну реєстрацію передбачена адміністративна відповідальність — попередження або штраф.

Які документи потрібні?

Для реєстрації необхідно надати:

  • письмову заяву;
  • документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (як правило — паспорт). Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;
  • квитанцію про сплату адміністративного збору;
  • документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;
  • військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
  • заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

Якщо вам належить декілька помешкань, де необхідно зареєструватися?

Здійснити реєстрацію місця проживання можна лише за однією адресою. Якщо ви є власником декількох помешкань або проживаєте у двох або більше місцях, реєстрацію місця проживання можна здійснити за однією з цих адрес на вибір.

Куди звертатися та яка ціна?

Сьогодні функцію реєстрації місця проживання здійснюють органи місцевого самоврядування.

За таку послугу встановлений адміністративний збір:

  • якщо особа звертається своєчасно, без порушень встановленого строку — 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;
  • якщо строки звернення порушені — 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати.

паспорт прописка

Навіщо потрібна реєстрація місця проживання?

На сьогоднішній день існують соціальні та адміністративні послуги, які надаються виключно за місцем реєстрації:

  • отримання паспорта (як національного, так і закордонного);
  • виплата пенсій;
  • виплата соціальної допомоги по безробіттю, догляду за дитиною тощо (виняток — виплата допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами);
  • оформлення проїзного документа дитини;
  • реєстрація фізичної особи — підприємця;
  • голосування на виборах;
  • звернення за безкоштовною медичною допомогою.

Окрім того, за адресою зареєстрованого місця проживання з особою ведеться офіційне листування та вручення офіційної кореспонденції.

У особи, яка зареєстрована у помешканні, однак не є його власником або співвласником, не виникає автоматичного права власності на чуже нерухоме майно, у якому вона проживає!

Для отримання більш детальної інформації та юридичної допомоги звертайтеся до:

Роздільнянського місцевого центру з надання БВПД за адресою: м. Роздільна, вул. Незалежності, 2; тел.: (04853) 50-366; (04853) 50-443.

Великомихайлівського бюро правової допомоги за адресою: смт Велика Михайлівка, вул. Пушкіна, 2б; тел.: (04859) 40-300.

Захарівського бюро правової допомоги за адресою: смт Захарівка, вул. 1-го Травня, 49; тел.: (04860) 94-430.

Іванівського бюро правової допомоги за адресою: смт Іванівка, вул. Центральна, 93; тел.: (04854) 2-00-55.

Також знайти відповідь на юридичне запитання можна у правничій вікіпедії WikiLegalAid https://wiki.legalaid.gov.ua/ або зателефонувавши на єдиний номер системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103.

Тетяна Кулішова, директор Роздільнянського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги


Ранее мы рассказывали о том, как будет работать прописка в смартфоне.

У нас появился Viber канал в котором мы рассказываем о коммунальных платежах, тарифах, льготах и субсидиях. Присоединяйтесь!

*Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Выскажите ваше мнение. Это важно.
Подписаться
Сообщать о
guest
0 комментариев
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии
Еще по теме
Все новости

Выбор редакции
Сообщить об опечатке
Текст, который будет отправлен нашим редакторам: