До нас до редакції звернувся мешканець Одеси Валерій Катульський – ліквідатор аварії на Чорнобильській АЕС категорії 2. Він має право на пільги на комунальні послуги, але водоканал, на його думку, виставляє надмірні рахунки. Він наводить власний розрахунок, надає акт-претензію та повідомляє про те, що підприємство з водопостачання «направило його дружині СМС про те, що заблокують платіжну картку, замість відповіді на акт-претензію». Що робити в такому разі – питає читач.
Якщо у вас немає договору з постачальником послуги, зверніться до абонентського відділу та вимагайте копію договору, укладеного між вами та водоканалом. Саме у договорі має бути зазначено, на якій підставі та за який обсяг вам нараховується плата за споживання води, водовідведення, а також абонентська плата. При необхідності радимо записатися на особистий прийом до керівництва підприємства, щоб з’ясувати питання щодо чинного тарифу, нарахувань, власних договірних відносин.
Що ще краще зробити
Якщо у приміщенні фактично проживає менше людей, ніж зареєстровано, та відсутній лічильник, надайте довідку щодо відсутнього члена сім’ї. Це може бути довідка про роботу в іншому місті, навчанні, інше. Це зменшить обсяги нормативного споживання води та буде підставою для перерахунку.
Дізнайтесь, чи враховує вам підприємство з водопостачання знижку, передбачену Законом України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» № 796-XII від 28 лютого 1991 р.
Згідно з цим документом, ви маєте право на 50-відсоткову знижку на плату за користування житлом (квартплату, плату за керування багатоквартирними будинками) та комунальними послугами (газ, електрична та теплова енергія, водопостачання, водовідведення та інші послуги) – у рамках середніх норм споживання. Вказані пільги надаються також членам сімей громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Якщо знижка не враховується, вимагайте перерахунку та внесення змін до договору з урахуванням 50-відсоткової знижки.
Обов’язково з’ясуйте на підприємстві, чи був розглянутий ваш акт-претензія від 27 квітня 2023 року та яких заходів було вжито.
Відповідно до Закону України «Про звернення громадян», звернення розглядаються та вирішуються у строк, не більше одного місяця з дня їх надходження, а не вимагають додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше ніж 15 днів з дня їх отримання. Якщо у місячний строк вирішити поставлені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
Можливо, вашій родині доцільно встановити прилад обліку водопостачання у квартирі, щоб оплачувати послуги відповідно до фактичного водоспоживання.
Якщо ви вважаєте, що ваше право як споживача порушено, звертайтеся до суду.
Вікторія Гусакова
Читайте також: