У часи війни поштова доставка набула нового значення. Тепер це не лише зв’язок з рідними і друзями, не лише шопінг та бізнес, а ще й величезна гуманітарна місія і робота на перемогу. Сьогодні посилки на фронт із продуктами, речами першої необхідності та обладнанням передають як родини військових і волонтери, так і просто небайдужі люди, які, наприклад, вирішили відповісти на заклик у соцмережах. Тож «Одеське життя» поцікавилось в операторів «Нової пошти», які є особливості відправки вантажу у зону бойових дій.
Як підготувати посилку до відправлення на фронт?
— Будь-які посилки, навіть коштовні, відправляються за одним стандартом: ви приходите на пошту, вказуєте дані отримувача та оголошуєте вартість товару. Але якщо посилка має надійти до військового або у зону бойових дій, то в таких випадках діє програма «Гуманітарна пошта України». Пошта може розглянути товар як гуманітарну допомогу і зробити відправку за власний кошт.
Чи можна убезпечити відправлення під час війни?
— Під час війни застрахувати посилку, щоб із нею нічого не трапилось, неможливо. Але вартість вантажу, який був втрачений або пошкоджений, можна компенсувати. Як відправник, так і отримувач може зателефонувати до контактного центру «Нової пошти» і розказати, що не так з посилкою. Якщо були зазначені пошкодження, то оформляють претензію, після чого відділ компенсації надає зворотний зв’язок.
Як змінити отримувача та яку вартість посилки вказувати?
— Змінити дані отримувача може лише відправник – через контактний центр та в особистому кабінеті у застосунку «Нової пошти», якщо її вартість не більше 30 тисяч гривень, якщо більше – то у поштовому відділенні з паспортом. Ви можете вказувати ту вартість посилки, яку вважаєте за потрібне. Але є комісія – 0,5 % від суми, якщо оголошена вартість більше 500 гривень. Документи, які підтверджують вартість товару, брати з собою (як це було раніше) немає необхідності.
Нова пошта змінить умови роботи
Після ракетного удару по терміналу «Нової пошти» 21 жовтня 2023 року, у терміналах, розташованих у прифронтовій зоні, будуть споруджені капсули для захисту персоналу. Вони допоможуть людям зберегти життя, коли немає часу добігти до укриття. Також на підприємстві планують переглянути режим роботи у найбільш небезпечних регіонах.
Як відправити посилку безоплатно
Щоб скористатися програмою «Гуманітарна пошта України» і відправити посилку військовим безкоштовно, потрібно:
- заповнити спеціальну форму;
- вказати, для якого підрозділу посилка;
- отримати промокод, за яким пошта зробить відправку.
Заявка буде розглянута протягом двох робочих днів. Можна отримати необмежену кількість промокодів, але на тиждень загальний об’єм відправлень за ними не має перевищувати одну тонну.
Телефони гарячої лінії «Нової пошти»
- 0 (800) 500-609 – єдиний контактний номер (дзвінки по Україні безкоштовні);
- (098) 45-00-609 – «Київстар»;
- (050) 45-00-609 – «Водафон»;
- (093) 45-00-609 – «Лайфсел».