Зручна річ — штендер! Чи ви не в курсі, що це таке? А тим часом, ви зустрічаєте їх на кожному кроці, тільки треба звернути увагу. В Одесі цей винахід називається подорожником, тобто подорожною рекламою на щитах, схожих на зменшену шкільну дошку. Чого тільки на ній не прочитаєш, проходячи одеськими вулицями!
Одеські рекламні міні-щити: простенько та зручно
Штендер зручний тим, що рекламні тексти-картинки на ньому наносяться крейдою. Сьогодні можна щось екзотичне написати-зобразити, завтра — конкретику, післязавтра погуморити. Головне – залучити. Тому що штендери, тобто подорожники, — це реклама. Її завдання – просунути товари-послуги. І бажано зробити це веселіше, бо «невеселостей» у нашому житті вистачає з надлишком.
І ось як виходить цікаво: навіть така звичайна річ для Одеси, як подорожня реклама не може не «увібрати» в себе все, що відбувається, не відкликатися на всі наші проблеми на воєнному становищі та інші складнощі.
Але головне її завдання (після, звичайно, «закликати» потенційного споживача послуг) — підняти настрій. Хоч трохи.
Отже, про що зараз говорять наші подорожники?
Головний герой реклами – кава
Бувають написи простенькі. Людині, наприклад, нагадують, що треба себе полюбити, цінувати і мовлять, що «Ти заслужив на смачну каву!». Зверніть увагу: ліворуч від подорожника накреслено нагадування: «Ніколи не заощаджуйте на жінках та каві».
Кава – взагалі найбільш часто об’єкт реклами на подорожниках. Тут важливо, як саме покликати на філіжанку напою. О, ви тільки прочитаєте та оціните:
«Заради кави можна піти на все. Навіть на роботу!»
«Не робіть мамі Васі нерви. Гарніше пийте кофе!».
Ну а це взагалі – до сліз:
«Зігріває кава твоє серденько!».
Заряджаємо себе та телефони: одеська реклама відповідає на виклики дня
Але не кава єдиною, звичайно. Я ось, наприклад, завжди у захваті від реклами з «філософським» відтінком.
«Коли-небудь настане завтра. Але не сьогодні»… Ось так стоїш, вчитуєшся в текст, замислюєшся: навіщо це? Не турбуйтеся, це все до того, щоб ви підняли очі і зайшли до закладу, купили ту саму чашку кави або отримали якісь послуги. Простіше кажучи — не пройшли повз.
Або на злобу дня:
«Ми працюємо. Заряджай себе та телефон».
Ну справді, якщо ви зайшли в кафе зі своїм мобільним телефоном, просите дозволу його зарядити, то, звичайно, поки він буде насичуватися, ви теж чимось пригоститесь.
Одеська міні-реклама — у традиційному стилі
Ну а з відібраної нами порції подорожніх текстів заслуговують на особливу увагу і традиційно-одеські:
«Худих людей легше викрасти. Будь у безпеці, їж більше».
Або ось ще виключно одеський посил (теж не без філософської спрямованості):
«Жінці для щастя потрібно три речі: манікюр, чоловік і все інше».
Думаю, що ви здогадалися, що це реклама манікюрного салону. І, мабуть, таки зайдете зробити манікюр. Ну, а обіцяне «все інше» — це такий рекламний подорожній хід.
Цілком ймовірно, що завтра вам пообіцяють ще що-небудь: подорожна реклама наноситься крейдою, текст легко стерти, звільнивши місце для чергової гуморної принади…
Читайте також:
- Реклама по-одеськи: пиво як «суп дня» та випічка «щоб мама не турбувалася»
- Новорічна ялинка у червні та мамині нерви: військово-вуличний гумор по-одеськи
- В Одесі винайшли «препарат» — антидепресо без кофеїну
Фото Марії Котової