Новини Одеси та Одеської області

Чи повинен покупець платити за пошкоджений у магазині товар

Чи повинен покупець платити за пошкоджений у магазині товар

Всі ми практично щодня здійснюємо покупки. І може так статися, що ви ненавмисно розбили, зломали або ще якось пошкодили товар. При цьому до вас підходить продавець або навіть охоронець і змушує заплатити за нього. Що робити у подібних випадках, розповіли у Головному управлінні Держпродспоживслужби у Києві.

Хто відповідає за пошкоджений товар

У відомстві наголошують: згідно із статтею 17 Закону України «Про захист прав споживачів», ніхто не може змусити покупця купувати непотрібний чи неякісний товар.

Крім того, за весь товар у магазині – за його цілісність та товарний вигляд – несуть відповідальність працівники магазину. Отже, вони відповідають за нього, поки хтось не сплатить його вартість на касі, говорить та ж стаття 17. І, варто зазначити, часто інциденти з ненавмисним псуванням товару покупцями трапляються через те, що товар або погано складний, або просто не вміщується на полицях.

Якщо вас все одно змушують платити за ненавмисно пошкоджений товар, вимагайте переглянути записи з камер відеоспостереження, які допоможуть довести, що покупець пошкодив упаковку товару ненавмисно.

Якщо ж покупця однаково змушують платити, він має право викликати поліцію.

Що робити, якщо товар у магазині не ви пошкодили?

Покупниця у супермаркеті

Насамперед, зазначають у відомстві, не треба забувати про те, що щодо товарів необхідно говорити лише з продавцями магазину. Тобто охоронець або технічний персонал не можуть регулювати ваші дії.

Що робити, якщо якийсь товар пошкодили не ви, але платити за нього змушують саме вас? В цьому випадку алгоритм дій ідентичний:

  • не забувайте, що відповідальність за товар на працівниках магазину;
  • наполягайте на перегляді записів із камер відеоспостереження;
  • викликайте за необхідності поліцію.

Провину покупця магазин має довести у суді, тому не піддавайтеся маніпуляціям адміністрації. Самостійно стягувати такі виплати працівники магазину не мають права – можуть лише зафіксувати факт пошкодження свого майна.

Чи має право охоронець магазину перевіряти особисті речі покупця

Якщо до вас підійшов власник закладу, охоронець чи продавець із вимогою показати особисті речі, насамперед перевірте документи цієї особи.

Відповідно до Закону «Про захист прав споживачів», коли у охоронців виникають сумніви чи підозри щодо відвідувача супермаркету, вони мають стежити за товаром у торговому залі, а за діями покупця – за допомогою камер спостереження.

Викликати поліцію охоронець має право, якщо:

  • на виході з супермаркету спрацювала рамка;
  • камери стеження зафіксували, що покупець щось вкрав;
  • покупці помітили злодія та повідомили про це охоронцю.

А споживачам важливо пам’ятати, що, вимагаючи провести обшук речей покупця без його згоди та без залучення поліції, охоронець порушує закон: відповідно до статті 29 Конституції України та статті 289 Цивільного кодексу України, кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність.

Читайте також:

Висловіть вашу думку. Це важливо.
Підписатися
Сповістити про
guest
0 коментарів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі
Ще за темою
Всі новини

купить квартиру в Одессе

Вибір редакції