З початком повномасштабної війни для українського імпорту та експорту критично важливим стало питання наземного транспортного сполучення з країнами Євросоюзу. Головною перешкодою у цьому стає різна ширина залізничних колій. Тому у Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомили, що планується будівництво залізниці нового стандарту (європейського) і спочатку до Молдови.
В Україні, як і країнах колишнього СРСР, використовується залізниця стандартом ширини в 1520 мм (152 см, називається ширококолійною). В той же час в Європі ширина залізниці значно менша – 1435 мм (143,5 см, європейський стандарт). Через різницю в ширині між коліями виникають складнощі із сполученням як вантажного залізничного транспорту, так і пасажирського між Україною та країнами Європи.
Передусім планується розвивати сполучення євроколією між Кишиневом і Одесою. Згодом — вже після війни — залізниця стандарту 1435 може з’явитися за напрямком Львів — Тернопіль — Хмельницький — Одеса — Дніпро — Запоріжжя — Маріуполь.
За словами віце-прем’єра Олександра Кубракова, кінцева мета проекту — розвинути мережу євроколії всередині України, з’єднавши найбільші населені пункти та нові промислові та економічні центри з країнами ЄС.
Втім, для реалізації таких змін необхідно не тільки завершення війни, але й цілий комплекс дій щодо перегляду діючих законів і технічних норм, а також інфраструктурних заходів.
Проект українських євроколій є частиною ініціативи «Шляхи солідарності». Це спільна програма України та ЄС, яка передбачає покращення транспортного сполучення. Введення такої системи збільшить також як експорт продукції в країни ЄС, так і імпорт в Україну та покращить стан торгівлі із сусідніми країнами.
Нагадаємо, що у червні до Одеси запустили більше поїздів.
Фото: Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України