Депутат міськради та голова транспортної комісії Петро Обухов розповів, як ефективно боротися із пробками у місті та як важливо уникнути помилкових рішень.
Своє бачення подолання проблеми заторів в Одесі Петро Обухов виклав у пості на своїй сторінці у Facebook. Зазначимо, що представлені депутатом шляхи рішення не придумані ним самим, а засновані на даних урбаністики та їхня ефективність перевірена у десятках великих міст у всьому світі.
Приводом для посту Петра Обухова стала новина про те, що Одеса опинилася у світових лідерах за рівнем пробок у рейтингу TomTom . Якщо раніше місто було на 11-му місці, то тепер вже на 6-му.
Далі наводимо витяги з поста Петра Обухова.
Три способи впоратися із пробками в Одесі
Вирішити проблему пробок можна трьома способами:
- Розвивати громадський транспорт;
- Навести лад з паркуванням, підняти тариф, додати платні зони паркування;
- Вести таку містобудівну політику, за якої городянам не потрібно далеко їздити для повсякденних завдань. Так зване місто 15-ти хвилин, коли все необхідне знаходиться поряд з домом.
Далі депутат зазначає, що за минулий, 2021 рік, у місті мало вдалося реалізувати за цими пунктами.
2021 мало допоміг у боротьбі з пробками в Одесі
Так, восени з’явився 15-й електробус на Балківській, де ходить цілих 4 машини. Велись будівельні роботи з трамваю Північ-Південь. Проведено тендер на закупівлю нових трамваїв. Але це може якось почати впливати на пробки лише цього року.
З паркуванням жодних змін. Новий тариф не прийнято, хоча начебто вже пораховано. Нові правила паркування департамент складає вже рік. Підготовлено деякі схеми парковок у центрі. Але потрібно прийняти модель (хто оператор, який паркувальний збір, тариф, додати інспекторів) і почати реалізовувати. Обережно сподіваюся на зміни цього року.
З містобудівною політикою краще. Мерія з незрозумілих причин практично не видає дозволу на будівництво. Але вистачить і вже виданих у минулі роки, щоб ситуація ще довго погіршувалась.
Що ще із позитивного зазначає Петро Обухов. Це, нехай і повільне, будівництво нових шкіл та дитячих садків. Але це займає довгий час, тому найближчими роками одесити й надалі возитимуть дітей на машинах своїми районами, тому що у пішій доступності шкіл не вистачає.
Розв’язки та розширення не допоможуть, а налаштування світлофорів – так
Також депутат попереджає про помилкове захоплення у багатьох містах будівництвом паркінгів, багаторівневих розв’язок, розширенням доріг. Він зазначає, що глобально це не вирішує проблему заторів, а навпаки, посилює. Депутат наголошує, що на перший погляд це здається не очевидним, але вже доведено багатьма дослідженнями та десятками міст світу.
Ну і з того, що можна зробити в Одесі вже зараз – це більш тонке налаштування світлофорів та зміни в розмітці. Наприклад, він наводить зміни на 5-й станції Фонтану.
І схожа реорганізація руху в цьому році можлива на площах 10 Квітня та Толбухіна. Вже є результати моделювання, які дозволяють помітно покращити рух.
Ще схожі новини Одеси:
- Страх та смерть на дорогах Одеси: чи можна зробити вулиці безпечними?
- 2021 року в Одесі з’явилися нові дорожні розв’язки: як вони виглядають зараз