Ключові моменти:
- Вартість експлуатації автобусів 5-6 млн грн на один автобус щорічно.
- Місто вже виділило 10 млн гривень на соціальні автобуси.
- Автобуси стануть платними після ухвалення урядом підзаконних актів для комерційного використання.
Планували запустити 20 автобусів
Зовсім нещодавно в Одесі запустили соціальні автобуси, проте вони можуть перейти на комерційну основу з платним проїздом. Щоправда, для цього уряду потрібно ухвалити підзаконні акти, що дозволять використовувати ці транспортні засоби у комерційних цілях. Про це заявив депутат Одеської міської ради Петро Обухов в ефірі Української Служби Інформації.
За інформацією депутата, планувалося запустити 20 європейських автобусів на маршрут №141: від вулиці Семена Палія через Миколаївську дорогу та вулицю Отамана Головатого до залізничного вокзалу. Цей транспорт мав замінити маршрутки, проте запуск по цьому маршруту можливий лише після парламентського затвердження порядку передачі автобусів.
Загалом, річна експлуатація одного автобуса коштуватиме приблизно 5-6 млн гривень. З платним проїздом місто покриє частину витрат, але все одно знадобиться 2–3 млн грн з бюджету на кожну одиницю. Крім цього, вже зараз Одеса виділила на соціальні автобуси 10 млн гривень.
Депутат зазначив, що він би хотів, аби в Одесі запустили маршрут №141. Відповідно зменшиться кількість маршрутків. За словами Обухова, краще зробити один нормальний маршрут, ніж три на яких автобуси курсують нерегулярно.
Щодо майбутнього гуманітарних автобусів, то вони можуть залишитися безоплатними, якщо цього захоче Одеська МВА. Він додав, що залишати автобуси у форматі соціальних (безплатних) логічно, лише у разі збільшення бюджету міста. Проте за нинішнього бюджету — Одеса просто не потягне такі витрати.
Читайте також: В Одесі запустили онлайн-відстеження маршруток.


