Ключові моменти:
- Одесити обирають маршрутні автобуси через збільшені інтервали руху.
- За два роки випуск трамваїв зменшився майже удвічі.
- КП «Одесміськелектротранс» має 46 нових тролейбусів БКМ, закуплених за кредитні кошти ЄБРР.
Основна причина — зниження якості послуг
За словами колишнього заступника міського голови Одеси Дмитра Жемана, у місті відбувається повернення до часів, коли електротранспорт вважався менш престижним варіантом пересування. Проте основна причина — це зниження якості послуг, зокрема збільшення інтервалів руху трамваїв і тролейбусів.
“Люди просто не хочуть довго чекати трамваї і тролейбуси і обирають маршрутки, які менш зручні, але частіше ходять”, – написав у мережі Фейсбук Дмитро Жеман.
Варто зазначити, що так було не завжди, адже у 2018-2019 роках кількість пасажирів електротранспорту вперше перевищила 50%. Далі цей показник лише зростав. Крім цього, завдяки оновленню парку, оптимізації маршрутів, впровадженню GPS-моніторингу та безготівковому розрахунку частка електротранспорту на ринку міських перевезень зростала. Але станом на 2025 рік, близько 60% жителів Одеси обирають маршрутки, які не такі комфортні, проте курсують частіше.
Тролейбусів і трамваїв на маршрутах стало менше
Дмитро Жеман стверджує, що причиною збільшення інтервалу руху стало зниження показників випуску рухомого складу на маршрути. Адже щоденний випуск трамваїв за два роки впав з 180-181 до 80-85 одиниць, а тролейбусів — з 91 до 56-58.
До прикладу, згідно з даними мобільного додатка «Громадський транспорт Одеси», на найпопулярніших трамвайних маршрутах №5 і №10 сьогодні не буває більш як 5-6 вагонів, а для нормального функціонування потрібно не менше 9-10.
До слова, 46 тролейбусів БКМ, закуплено на кредитні кошти Європейського банку реконструкції та розвитку. Крім цього, КП «Одесміськелектротранс» має 10 нових тролейбусів «Богдан».
До теми: Чи зникнуть в Одесі маршрутки: проблеми та перспективи громадського транспорту

