Паллиативная помощь

Ключові моменти

  • В Одесі паліативна допомога доступна безкоштовно у стаціонарі та вдома.
  • Для отримання послуги потрібно направлення від сімейного лікаря.
  • Мобільні бригади відвідують понад 400 пацієнтів, допомагаючи з доглядом та знеболенням.
  • Мета паліативної допомоги — не лікування, а підтримка якості життя та гідності людини.

Що таке паліативна допомога і кому вона надається

Життя повністю змінюється, коли в родині з’являється невиліковно хворий. Дуже важко організувати догляд і витримати страждання близької людини, стан якої поступово погіршується. Саме тому в лікарнях створюють паліативні відділення — щоб забезпечити пацієнтам максимально можливу якість життя.

Зокрема, паліативне відділення на 25 ліжок діє при КНП «Одеський регіональний клінічний протипухлинний центр» (колишній онкодиспансер). Тут приймають дорослих пацієнтів із тяжкими формами онкозахворювань, які вже не підлягають активному лікуванню, але потребують догляду, знеболення та підтримки.

У паліативному відділенні
У паліативному відділенні Одеського регіонального протипухлинного центру

Які послуги паліативної допомоги гарантує держава

Усі послуги паліативного відділення є безкоштовними — за них сплачує держава.
У пакет входять:

  • лікування больового синдрому;
  • цілодобовий медичний нагляд;
  • аналізи та інструментальні обстеження;
  • харчування, у тому числі лікувальне;
  • киснева терапія, колісні крісла, ходунки, милиці тощо.

Для отримання допомоги потрібно звернутися до свого лікаря, який видає направлення до відповідного відділення.

Читайте також: Курси першої медичної допомоги: де безкоштовно цьому навчають в Одесі

Паліативна допомога вдома: як працюють мобільні бригади

Окрім стаціонару, пацієнти можуть отримати допомогу вдома. Так працює відділ мобільної паліативної медичної допомоги при Одеському центрі ПМСД №4.
«Ми виїжджаємо до пацієнта, маємо все необхідне обладнання та ліки, — розповідає лікар-онколог Тетяна Мельниченко. — Бригада складається з лікаря, психолога, медсестри, а для онкопацієнтів — ще й онколога. Послуга безкоштовна, бо фінансується державою».

Як часто бригада відвідує пацієнтів і хто приймає рішення

Рішення про отримання паліативної допомоги приймають родичі хворого. Після згоди лікар виписує електронне направлення, і з пацієнтом узгоджують день приїзду бригади. Відвідування відбувається раз на тиждень, а також передбачено щотижневий контрольний дзвінок для моніторингу стану пацієнта.

Нині під опікою мобільної служби понад 400 людей у Київському районі Одеси.

Лікар-онколог Тетяна Мельниченко
Тетяна Мельниченко

Ми працюємо з пацієнтами, які мають декларацію з сімейним лікарем. І якщо сімейний лікар вирішує, що його пацієнт опинився в дуже тяжкому стані після перелому, інсульту чи інфаркту, важких ускладнень цукрового діабету, політравми, бачить, що родичам важко і вони неспроможні забезпечити необхідний догляд – вчасні перевʼязки, подолання пролежнів, лікар рекомендує направлення пацієнта до нашого відділу.

– А хто приймає рішення про прийняття допомоги від паліативної бригади?

– Родичі хворого. Ми розповідаємо їм, що є такий вид допомоги, повністю безкоштовний, бо за неї сплачує держава. І вони приймають остаточне рішення. Але часто саме родичі затягують надання необхідної допомоги, бо вважають: якщо необхідна паліативна допомога, то людина вже помирає. І буває важко пояснити їм, що мова йде про створення належних умов супроводу для людини у важкому стані, щоб вона менше страждала. Крім того, якщо родичі не кажуть людині про її справжній діагноз, ми теж не маємо права цього робити.

Якщо родичі погоджуються на надання їх хворому паліативної допомоги, лікар виписує відповідне електронне направлення. Далі з реєстратури звʼязуються з представниками пацієнта, оговорюють з ними день та час приїзду паліативної бригади.

– Тетяно Вікторівно, який склад бригади?

– Лікар-терапевт, психолог. Якщо ми їдемо до онкологічного хворого, ще лікар-онколог. Під час першого візиту оцінюємо стан хворого і складаємо план дій.

– Як часто бригада може відвідувати свого підопічного?

– Це суворо регламентовано: один приїзд на тиждень та один дзвінок реєстратора, медсестри чи лікаря на тиждень. У телефонній розмові зʼясовуємо, як змінюється стан пацієнта, що треба підкорегувати, які нові проблеми постали перед родичами.

– Багато пацієнтів зараз знаходяться під вашою опікою?

– Більше 400. Київський район великий, отже пацієнтів в нас вистачає. І вже можна говорити про те, що попит на паліативну допомогу стає більшим за наші можливості.

Читайте також: 

Підписатися
Сповістити про
guest
0 коментарів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі