У Подільському районі Одеської області шляховики ремонтують ділянку автодороги Р-71 завдовжки 8 кілометрів, застосовуючи нові технології. Це експериментальний проект ремонту з додаванням до цементної основи золи.
Про це повідомили у Службі відновлення та розвитку інфраструктури в Одеській області.
Читайте також: На Одещині ремонтують стратегічну трасу: яку технологію використовують (фото)
Автодорога Р-71 – одна із найбільш зруйнованих в Одеській області. Вона проходить через Одеську, Черкаську та Кіровоградську області. Відновлення автодороги є важливим, оскільки цей маршрут використовують для транспортування великої кількості вантажів різного призначення, кажуть у дорожній службі.
Завдяки новій технології вартість ремонту ділянки знизиться приблизно на третину.
За допомогою золи та цементу стабілізується основа дорожнього полотна та укладається шар асфальтобетонного покриття завтовшки 5 см. На 1 м² передбачено: 80 кг золи та 20 кг цементобетонної суміші.
Враховуючи обмежене фінансування та важливість відновлення дороги для логістики регіону, було прийнято рішення використати золу, яка не лише покращує фізичні характеристики сумішей, а й забезпечує економію коштів, зокрема вартість робіт зменшиться до 30%. Крім того, використання золи позитивно впливає на екологію, – наголосив в.о. начальника Служби відновлення на Одещині Андрій Донченко.
У чому переваги золи?
Як повідомили у Держагентстві відновлення та розвитку інфраструктури України, золошлакові матеріали, що утворюються в результаті діяльності теплових електростанцій, можуть активно використовуватися у дорожньому будівництві та виробництві асфальтобетонних сумішей, залізобетонних конструкцій, бетонів, бетонних блоків, насипів доріг та дамб.
Зола не тільки покращує фізичні характеристики сумішей та забезпечує економію коштів, а й є екологічним матеріалом.
Перевагою золи є довговічність технологій (зокрема через водонепроникність). Матеріал швидко набирає міцність та готовий до укладання асфальту через 2 дні. Значно прискорює весь цикл дорожнього будівництва щонайменше 40%. Окрім цього, завдяки золі собівартість виробництва будівельних матеріалів зменшується на 15-20%, – додали у Держагентстві відновлення.