Придбання електромобіля – вдале рішення. Перед покупкою, крім критеріїв швидкості та потужності, також необхідно визначитися з типом заряджання. На ринку представлений широкий асортимент пристроїв, які ставить майбутнього власника електромобіля перед нелегким вибором.
Популярні типи
Над розробкою єдиних стандартів зарядних пристроїв поки що працюють інженери всього світу. Очікується, що найближчим часом європейські водії почнуть використовувати зарядки з конектором Combo 2. Сьогодні українці мають можливість купити зарядне для автомобіля наступних типів:
- Mode 1. Найменша потужна зарядка, якої вистачає на 12 годин. Плюс цього варіанта – простота. Для заряджання потрібна звичайна мережа та адаптер. Головний мінус – необхідність частого перезаряджання та низький рівень безпеки підключень.
- Mode 2. Популярна зарядка, яка підходить всім електромобілів. Її можна використовувати як удома, так і на заправках.
- Mode 3. Найбільш потужний варіант, що працює зі змінним струмом. Роз’єм Type 1 використовується для однофазної мережі, трифазна зарядка для автомобілів підходить для мережі 380 вольт.
- Mode 4. Цей тип заряджання передбачає використання постійного струму. Комплекс дуже потужний та забезпечує 80% зарядку авто протягом пів години.
В окрему категорію виділяють нагнітач енергії – Tesla Supercharger. Протягом 75 хвилин вони забезпечують повне заряджання транспортного засобу.
Існує також класифікація зарядок залежно від їхньої потужності. Для звичайних мереж підходять пристрої до 16 А. Якщо є потреба у прискореній зарядці, то краще використовувати зарядки від 16 до 40 А. Застосування суперчарджера забезпечує подачу живлення безпосередньо на акумулятор.
Залежно від принципу використання розрізняють варіанти для стаціонарної зарядки, портативного застосування та змішаного типу. Останні підходять як домашнього застосування, так підключення у випадкових місцях.
Різновиди за типом слота
Ще однією основою для класифікації є тип роз’єму. За цією ознакою розрізняють кілька видів:
- Type 1. Розрахований на однофазну мережу змінного струму, потужність якої не перевищує 7,4 кВт.
- Type 2. Особливість даного роз’єму полягає у можливості його застосування як для однофазної, так і для трифазної мережі. Пристрій розрахований на продукцію європейських виробників та адаптованих китайських машин.
- CCS Combo. Комбінована модель, яка підтримує як точки швидкої, так і повільної зарядки.
- CHAdeMO. Цей тип конектора призначений для використання на потужних станціях, що забезпечують повну зарядку за півгодини.
Стандарт GB/T розроблено для автомобілів китайських автовиробників.