Ключові моменти:
АМПУ готується підняти і відновити земснаряд, який підірвався 23 липня на міні в гирлі Дунаю.
Судно частково затонуло, але роботи з його підйому вже розпочато.
Дунайські порти відіграють ключову роль в експорті зерна.
Нагадаємо, ввечері 23 липня в гирлі «Бистрое» стався вибух земснаряда філії «Дельта-лоцман» АМПУ, на борту якого перебували 11 членів екіпажу. В результаті загинули троє працівників. Канал був тимчасово закритий, але з 6 серпня судноплавство відновили.
Як повідомив в інтерв’ю usm.media глава АМПУ Олександр Семирга, судно отримало серйозні пошкодження і частково затонуло, проте фахівці вже працюють над його підйомом і відновленням.
Семирга підкреслив, що навіть в рамках діючого морського коридору зберігаються ризики підриву суден, тому будь-які роботи в акваторії можливі тільки після протимінного обстеження.
Він нагадав, що безпеку коридору забезпечують Сили оборони і ВМС України, а рух суден здійснюється в три порти Великої Одеси — Чорноморськ, Південний і Одесу.
Дунайські порти, за словами глави АМПУ, залишаються важливою ланкою в експортній логістиці, перш за все зерна, хоча після відновлення роботи глибоководних портів їх вантажообіг помітно знизився. Зараз до уряду подані пропозиції щодо комплексної програми розвитку та підтримки портів Дунаю.
Читайте також: Порти Одеської області: як вони працюють під час війни і навіщо вони США? (відео)