До одеських портів з 9 по 15 травня не зайшло жодне судно. Російські інспектори, які працюють у Стамбулі, блокують роботу зернового коридору.
З початку роботи зернового коридору рух суден в одеських портах скоротився до мінімуму. Якщо у вересні 2022 року це було 6 суден, то зараз це 1,66 судна на добу. Сьогодні вранці з портів Одеси та Чорноморська вийшло по одному судну у бік Босфору. І ще одне судно стоїть на завантаженні у Чорноморському порту.
Роботу руху суден коридором блокують російські інспектори, які входять до складу координаційної групи у Стамбулі. РФ направила документ до Секретаріату ООН, у якому висунула умови продовження роботи зернової ініціативи.
Умов для відновлення роботи шість:
- перепідключення «Россельхозбанка» до міжнародної системи оплати SWIFT;
- поновлення постачання сільгосптехніки, запчастин та сервісного обслуговування;
- скасування обмежень на страхування та перестрахування;
- зняття заборони доступу в порти;
- відновлення роботи аміакопроводу “Тольятті-Одеса”;
- розблокування закордонних активів та рахунків російських компаній, пов’язаних з виробництвом та транспортуванням продовольства та добрив.
Але в Угоді, підписаній між ООН і РФ, немає зазначених вище умов. Також в Угоді не йдеться, що Секретаріат ООН має виконувати якісь російські вимоги.
Зерновий коридор було створено у серпні 2022 року між Україною, Росією, Туреччиною та ООН для безпечного транспортування сільськогосподарських вантажів із портів України.
ОНОВЛЕНО Стало відомо, що Зернову угоду подовжили на 2 місяці, до 18 липня 2023 року.
Читайте також: