В Одесі було ініційовано перевірку маршрутних автобусів на можливість доступу та перевезення людей з інвалідністю. Безбар’єрність та доступність громадських місць та транспорту – одне з гострих питань на сьогоднішній день. Лише за перший рік повномасштабної війни понад 45 тисяч українців отримали групу інвалідності.
До інспекції було запрошено представника урядової Уповноваженої з прав осіб з інвалідністю Одеської ОДА Олега Соколова.
Читайте також: В Одесі змінить схему руху найпопулярніший автобусний маршрут
Про результати повідомляє депутат Олексій Асауленко – ініціатор перевірки.
За запитом Асауленка до міського департаменту транспорту було отримано інформацію про те, що «на кожному маршруті є зручний транспорт, який курсує згідно з графіком».
Проте за результатами перевірки комісія дійшла висновку, що на транспорті де є пандус, водії не знають, як їх розкладати. До того ж на маршрутних таксі, обладнаних такими пандусами, немає відміток про можливість перевезення людей на візку.
В Одесі є зручні та сучасні автобуси, проте їх дуже мізерна кількість. Вони є тільки у компанії “Старс Транс” та “Севертранс” і те, не на всіх їхніх маршрутах. Дивовижна ситуація з компанією “Віраж”: їх автобуси незручні, кнопки сигналу для людини з інвалідністю не працюють або не дотягнуться до них. Маркування на автобусі, яке означає, що це транспорт для маломобільних людей, відсутнє або малого розміру. Щодо так званих пандусів в автобусах дуже помітно, що їх не використовують, бо навіть водії не зовсім розуміють, як їх розкладати, – повідомив депутат.
У ході інспекції удалося перевірити майже всі основні маршрути одеських перевізників.
За результатами перевірок дійшли невтішного висновку – в Одесі немає дійсно зручного транспорту для перевезення людей з інвалідністю серед приватних перевізників:
- Автобусів для людей із інвалідністю недостатньо.
- Практично відсутні посадкові платформи.
- Порушення та недотримання водіями графіка пересування автобусів для осіб з інвалідністю.
- Надзвичайно жахливий стан самих маршрутних таксі та тротуарів біля зупинок.
- Навіть облаштовані “Богдани” не можуть бути зручним транспортним засобом для людей у візку.
- Надзвичайно жахливий матеріально-технічний стан самих автобусів.
Наголошено, що будуть ініційовані зустрічі з перевізниками у міському департаменті транспорту. У планах обговорити проблему безбар’єрного доступу у громадському транспорті Одеси з профільними обласними департаментами та головою Одеської ОВ Олегом Кіпером.