Новини Одеси та Одеської області

Петро Обухов: чи потрібна Одесі міська електричка?

Петро Обухов: чи потрібна Одесі міська електричка?

У мерії замислилися над запуском міської електрички із центру міста на станцію «Одеса-Східна». У планах — запустити три потяги навесні 2022 року.

Петр ОбуховПетро Обухов, транспортний експерт, керівник транспортної комісії Одеської міськради

Поки що йдуть підрахунки, скільки коштуватиме проїзд у такій електричці, скільки часу займе подорож. За ідеєю, електрички мають стати подобою метро, ​​скоротити час пасажирів у дорозі, розвантажити місто і, відповідно, витіснити маршрутки. Я вирішив вивчити це питання детально.

Насамперед скажу, що в нас уже є такі електрички — через цю станцію вони ходять шість разів на день.

Я проїхався на одній із них: проїзд коштує 16 гривень, загальний шлях становить 24 кілометри, середня швидкість електрички з урахуванням зупинок — приблизно 29 кілометрів на годину, проїзд із вокзалу на станцію Одеса-Східна у мене зайняв 49 хвилин.

 

одесская городская электричка

Мінуси:

  • Електричка не стоїть у пробках, але й не є швидкісною, тобто не користується своїми перевагами.
  • Дорога далека від місць притягання людей – торгових та офісних центрів, навчальних закладів.
  • Незручно діставатися до самої станції — житлові будинки на значній відстані від платформи. До того ж треба підніматися та спускатися сходами, йти мостом.

Плюси:

  • Перебувати в електричці приємніше, ніж у забитій маршрутці.
  • Час у дорозі все одно менший, ніж у пробці у години пік.
  • Є зупинка «Одеса-Мала», з якої можна дістатися до нового центру адмінпослуг.

Раніше ми розповідали про «дріб’язкові» втрати в Одесі та любов до історичних деталей.

У будь-якому разі гадаю, і навіть упевнений, що такий проект буде непопулярним. Основним рішенням щодо громадського транспорту має стати запуск швидкісного трамваю «Північ-Південь». І на це треба кидати усі сили. Сподіваюся, що навесні наступного року проект уже нарешті реалізують.

Заради експерименту назад я дістався трамваєм. Плюси очевидні: трамвай ходить частіше, він дешевший, зупинки розташовані зручніше.

Мінус я бачу один: поки що трамвай за швидкістю поступається електричці. До Пересипського мосту я проїхав за 41 хвилину, тобто середня швидкість — лише 19 кілометрів на годину. Якби ми їхали до вокзалу, весь шлях зайняв би 53 хвилини проти 49 хвилин, які я витратив на електричці.

Але збільшити швидкість трамвая можна, налаштувавши світлофори, щоб трамваю завжди було зелене світло, та впровадивши електронний квиток, щоб водій не відволікався. Також у проекті «Північ-Південь» передбачена заміна рейок, встановлення зручних платформ, з яких пасажири швидше заходитимуть у вагони; закупівля 12 низькопідлогових трамваїв, які мають замінити старі «Татри».

І ось таким чином ми можемо зробити з одеського трамваю щось на кшталт наземного метро. Це реалізувати набагато дешевше та простіше, ніж займатися ще одним дублюючим проектом з електричками.

 


Раніше ми розповідали моторошну історію про опалення в Одесі.

Актуальна інформація ЗА Одесу у нашому Telegram каналі! Новини, фоторепортажі та історични факти про Одесу.
Читайте нас у Viber! На каналі «Комуналка» розповідаємо про комунальні платежі, тарифи, пільги та субсидії.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Висловіть вашу думку. Це важливо.
Ще за темою
Всі новини
Вибір редакції
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: