У мерії замислилися над запуском міської електрички із центру міста на станцію «Одеса-Східна». У планах — запустити три потяги навесні 2022 року.
Петро Обухов, транспортний експерт, керівник транспортної комісії Одеської міськради
Поки що йдуть підрахунки, скільки коштуватиме проїзд у такій електричці, скільки часу займе подорож. За ідеєю, електрички мають стати подобою метро, скоротити час пасажирів у дорозі, розвантажити місто і, відповідно, витіснити маршрутки. Я вирішив вивчити це питання детально.
Насамперед скажу, що в нас уже є такі електрички — через цю станцію вони ходять шість разів на день.
Я проїхався на одній із них: проїзд коштує 16 гривень, загальний шлях становить 24 кілометри, середня швидкість електрички з урахуванням зупинок — приблизно 29 кілометрів на годину, проїзд із вокзалу на станцію Одеса-Східна у мене зайняв 49 хвилин.
Мінуси:
- Електричка не стоїть у пробках, але й не є швидкісною, тобто не користується своїми перевагами.
- Дорога далека від місць притягання людей – торгових та офісних центрів, навчальних закладів.
- Незручно діставатися до самої станції — житлові будинки на значній відстані від платформи. До того ж треба підніматися та спускатися сходами, йти мостом.
Плюси:
- Перебувати в електричці приємніше, ніж у забитій маршрутці.
- Час у дорозі все одно менший, ніж у пробці у години пік.
- Є зупинка «Одеса-Мала», з якої можна дістатися до нового центру адмінпослуг.
Раніше ми розповідали про «дріб’язкові» втрати в Одесі та любов до історичних деталей.
У будь-якому разі гадаю, і навіть упевнений, що такий проект буде непопулярним. Основним рішенням щодо громадського транспорту має стати запуск швидкісного трамваю «Північ-Південь». І на це треба кидати усі сили. Сподіваюся, що навесні наступного року проект уже нарешті реалізують.
Заради експерименту назад я дістався трамваєм. Плюси очевидні: трамвай ходить частіше, він дешевший, зупинки розташовані зручніше.
Мінус я бачу один: поки що трамвай за швидкістю поступається електричці. До Пересипського мосту я проїхав за 41 хвилину, тобто середня швидкість — лише 19 кілометрів на годину. Якби ми їхали до вокзалу, весь шлях зайняв би 53 хвилини проти 49 хвилин, які я витратив на електричці.
Але збільшити швидкість трамвая можна, налаштувавши світлофори, щоб трамваю завжди було зелене світло, та впровадивши електронний квиток, щоб водій не відволікався. Також у проекті «Північ-Південь» передбачена заміна рейок, встановлення зручних платформ, з яких пасажири швидше заходитимуть у вагони; закупівля 12 низькопідлогових трамваїв, які мають замінити старі «Татри».
І ось таким чином ми можемо зробити з одеського трамваю щось на кшталт наземного метро. Це реалізувати набагато дешевше та простіше, ніж займатися ще одним дублюючим проектом з електричками.
Раніше ми розповідали моторошну історію про опалення в Одесі.