Автором туристичного логотипу Одеси є російський дизайнер Артемій Лебедєв. У Держагентстві з розвитку туризму проти того, щоб місто представляв логотип такого автора. Про це повідомила голова агентства Маріанна Олеськів у своєму коментарі “Суспільному. Одеса”.
Творіння російського пропагандиста не може представляти Одесу у світі
Маріанна Олеськів вважає, що українське місто Одеса не може бути представлене на державному рівні логотипом, намальованим російським пропагандистом, якому оголосила підозру СБУ.
“Неприпустимо сьогодні те, що одне з найкрасивіших, найбільших міст нашої країни, туристична перлина Одеса, презентується у світі роботою дизайнера країни-ворога, який висловлює дуже багато позицій антиукраїнських”, – розповіла голова агентства.
В історії з якорем-серцем є і свої підводні камені. Мар’яна Олеськів пояснила, що створювали його в той період, коли тодішня міська влада Одеси (мером був Олексій Костусєв) проводила активну пропаганду того, що Одеса є російським містом. В той час росіянин Лебедєв і запропонував як подарунок свою версію логотипу, яка була прийнята. Тому логотип, що діє, зараз вигідний російським пропагандистам.
“Коли ми боремося на фронті за Україну, ми боремося, в тому числі і за нашу культуру, ідентичність. Для нас дуже важливі промоції Одеси як одного з центрів українського туризму і точно ми не робитимемо цього на державному рівні з логотипом, намальованим російським пропагандистом”, – заявила Маріанна Олеськів.
У Державному агентстві з розвитку туризму вважають, що міська рада Одеси має розглянути питання з логотипом міста авторства Лебедєва та відмовитися від нього.
Проти Лебедєва в Україні введено санкції та порушено кримінальну справу
Наразі СБУ розслідує справу проти Артемія Лебедєва за ч. 3 ст. 436-2 Кримінального кодексу України (Виправдання, визнання правомірним, заперечення збройної агресії РФ проти України, глорифікація її учасників). Після захоплення росіянами Запорізької АЕС він у червні 2022 року приїхав на об’єкт, зняв звідти репортаж та зробив кілька антиукраїнських заяв.
У зв’язку з цим Петро Обухов, депутат Одеської міськради, направляв навіть лист меру Одеси з пропозицією відмовитися від логотипу Одеси якір-серце. Але реакції міської влади на це не надійшло.
Нагадаємо, що буквально за кілька днів до повномасштабного російського вторгнення 24 лютого 2022 року в Україну, Лебедєв потрапив під санкції РНБО.
Його звинуватили в антиукраїнській пропаганді, незаконному відвідуванні анексованого Криму, непідконтрольній Україні території Донбасу, та у співпраці з проросійськими терористичними організаціями.
Міськрада Одеси чинитиме опір відмові від якоря серце
Питання про відмову від відмови від нинішнього логотипу Одеси піднімається не вперше. 2022 року Іван Ліптуга, нинішній в.о. директора Департаменту культури, міжнародного співробітництва та євроінтеграції та директор одеського комунального підприємства “Туристичний інформаційний центр”, щодо цього заявив, що логотип, створений Лебедєвим добре виконував свою функцію всі 10 років (Якір-серце офіційно затвердили логотипом Одеси в 2012 році). І більшість людей не цікавилися, хто його розробляв, коли навіщо і не асоціює його з чиїмось конкретним ім’ям.
Інтриги додає і те, що Ліптуга навпіл з одеським КП “Туристичський інформаційний центр” має права на цей логотип.
Крім логотипу Одеси, студія Лебедєва в той же час, розробила дизайн-код афіш та вивісок Одеського національного академічного театру опери та балету.
Читайте також: Одеса обзавелася новим фірмовим стилем ( ФОТО)
За матеріалами “Суспільне. Одеса”