Українці, які звикли користуватися електронним сервісом державних послуг «Дія», з початку війни виявили, що деякі документи та послуги програми недоступні. Розібратися в ситуації допомагають фахівці на сторінці програми Facebook.
У міністерстві цифрової трансформації пояснюють відсутність окремих сервісів «Дії» міркуваннями безпеки у період воєнного часу. Саме з цієї причини – щоб запобігти витоку даних – в Україні відключено державні реєстри. Тому під час переавторизації документи з «Дії» можуть зникнути. Адже сервіс просто відображає дані держреєстру. І тому документи у «Дії» на період воєнного стану необхідно дублювати паперовими аналогами. І завжди мати їх при собі. Хоча для проходження блок-поста, запевняють у сервісі, годиться будь-який документ або його фото\скан, що підтверджує особу.
На сьогодні в «Дії» доступні лише сервіси, необхідні у воєнний час – «єПідтримка», допомога армії та «Дія» TV.
Кошти з «єПідтримки» можна перевести на будь-яку картку. Можна розрахуватися нею і за кордоном – обмеження на використання коштів карткою знято.
А от 1000 гривень за вакцинацію через «єПідтримку» отримати на сьогодні неможливо. З 26 лютого 2022 року Мінекономіки призупинило виплату коштів за вакцинацію.
Багато українців, опинившись у тяжкому матеріальному становищі через війну, подали через «Дію» заявку на 6500 гривень, обіцяні ФОПам, зареєстрованим у регіонах, де ведуться військові дії. Для цього програму багатьом довелося оновити. В результаті – у «Дії» зникли практично всі документи. Люди втратили паспорти, права, COVID-сертифікати, без яких евакуйованим до Європи існувати там, м’яко кажучи, проблематично.
До того ж в умовах воєнного часу неможливо згенерувати в додаток COVID-сертифікат, техпаспорт, свідоцтво про народження дитини та інші документи. Якщо ж у результаті переавторизації сертифікат про вакцинацію зник, у «Дії» радять звернутися до сімейного лікаря та отримати міжнародне свідоцтво про вакцинацію. Але якщо від початку COVID-сертифікат був згенерований на порталі, можна авторизуватися там через КЕП (кваліфікований електронний підпис) і завантажити його з розділу «Отримані документи». І деяким користувачам, хоч і не відразу, це вдавалося.
Водночас багато користувачів скаржаться на те, що зайти на Дію через Ощадбанк практично неможливо. І спеціалісти сервісу пообіцяли найближчим часом вирішити цю проблему.
На сьогодні чимало українців обурюються неякісною роботою сервісу. До того ж зв’язатися з менеджером у додатку неможливо. Щоправда, на своїй сторінці у Facebook фахівці намагаються відповісти на всі запитання користувачів. І, водночас, наголошують, що вони не мають можливості впливати і змінювати рішення, що перебувають у компетенції фонду.