Майже 150 тисяч одеситів та гостей міста більше ніж на рік можуть залишитися без звичного міського транспорту. Така нерайдужна перспектива нас чекає у разі капітального ремонту вулиці Пантелеймонівської, яка тягнеться вздовж Привозу.
Частково незручності городяни стали відчувати вже з 1 лютого, коли закрили перехрестя вулиць Пантелеймонівської та Преображенської, скасувавши низку трамвайних маршрутів. Далі більше. Чи можливий транспортний колапс у центрі міста та чи є альтернатива?
Що відбувається на перехресті біля Привозу?
На розі вулиць Пантелеймонівської та Преображенської з 1 лютого розпочався капітальний ремонт. Тут очікується реконструкція каналізаційного колектора, побудованого ще в XIX столітті. Роботи коштуватимуть бюджету міста 716,4 тисяч гривень.
У зв’язку з ремонтом на кілька місяців тут було закрито рух транспорту. Через це утруднений рух на вулиці Пантелеймонівській, в Різницькому провулку, вулицями Катерининською, Рішельєвською та Старорізничною. А в годину пік пробки в центрі міста лише посилюються.
Надовго без трамваїв?
Через реконструкцію та заміну трамвайних колій перестали курсувати чотири трамваї — №5, №17, №18 та №28. При цьому натомість міська влада пустила за маршрутами додаткові автобуси. У них, до речі, діють такі ж пільги, як і в трамваях, а ціна проїзду — вісім гривень.
Проте маршрутки замість трамваїв не є рівноцінною заміною. Роботи на цьому перехресті спочатку обіцяли закінчити за півтора місяці, а зараз заявляють, що ремонт триватиме три місяці.
— Я робив інформаційний запит до «Одесміськелектротрансу» і отримав відповідь: цими чотирма маршрутами на місяць користуються загалом 2,7 мільйона пасажирів. Хтось їздить по 5-10 разів, хтось 15-30. Виходить, що приблизно 100-150 тисяч людей виявляться без звичного громадського транспорту, – підрахував голова транспортної комісії міськради Петро Обухов.
Урбанізм: як міське планування може змінити Одесу
Застигнемо в пробках?
Але це ще не найстрашніше. У перспективі планується капітальний ремонт усієї вулиці Пантелеймонівської, який триватиме щонайменше рік. На цей час також доведеться скасувати трамваї в цьому районі.
Виходить, що як мінімум Фонтан та Аркадія будуть відрізані від трамвайного сполучення. У мерії обіцяють запустити по Французькому бульвару автобуси, але навряд чи це буде повноцінною заміною.
— Аркадія на рік застигне у перманентних пробках. І не лише Аркадія. На жаль, скоріш за все, так і буде. Так чи інакше, я, як і раніше, вважаю, що трамвай має стати головним видом транспорту в Одесі, — зазначив Обухов.
Чи є альтернатива?
Рішенням, на думку Обухова, могло стати будівництво невеликої трамвайної гілки — від Пантелеймонівської до Новощепного ряду. Там потрібно прокласти 215 метрів рейок. Це дозволило б запустити маршрути, наприклад, з Аркадії та з Фонтану до центру чи навіть до селища Котовського.
— Але не доля, як то кажуть. У мерії мені сказали, що цього не потрібно робити. Мовляв, ми нерозумно виглядатимемо, бо цю дорогу тільки недавно відремонтували.
Одеська Пантелеймонівська: така різнолика вулиця-каприз (фоторепортаж)