Ключові моменти:
- Голландські волонтери передали до Одеси модернізований спортивний літак Як‑52 для ППО міста.
- Літак отримає ім’я «Костянтин Оборін» на честь загиблого керівника Одеського аероклубу.
- Як‑52 використовується одеськими пілотами для перехоплення розвідувальних і ударних дронів.
- На рахунку ескадрильї понад 60 уражених повітряних цілей; керування літаком потребує високого професіоналізму та скоординованої роботи екіпажу.
Як пише нідерландське авіаційне видання Scramble, нещодавно голландська благодійна організація Protect Ukraine придбала у Великобританії спортивний літак Як‑52, щоб допомогти захистити небо над Одесою. Літак, куплений у компанії Wilco Aviation Limited за 78 тисяч євро, волонтери доставили в Україну через Нідерланди наприкінці жовтня цього року.
Перед передачею літак модернізували — у нього є низка відмінностей від заводської комплектації, зазначає видання. Зокрема, літак оснащено новим двигуном з наддувом потужністю 400 кінських сил, оновлено систему запалювання, замінено проводку та інверторні системи на легкі генераторні, а конструкцію зливного отвору нижнього циліндра вдосконалено для стабільної роботи двигуна.
Спочатку на фюзеляжі зберегли розпізнавальні знаки радянського зразка, проте в складі одеської ескадрильї його перекрасять у камуфляжну забарвлення. Літак отримає ім’я «Костянтин Оборін» на честь керівника Одеського аероклубу, який загинув під час виконання бойового завдання 18 липня 2025 року.
Варто зазначити, що одесити стали одними з перших, хто адаптував спортивні літаки для боротьби з ворожими безпілотниками — спершу старі радянські машини використовували проти розвідувальних дронів противника, а згодом — і для перехоплення ударних «шахедів». До літа цього року на рахунку пілотів ескадрильї було понад 60 уражених повітряних цілей.
При цьому, як зазначають у спільноті волонтерів, застосування легких літаків для боротьби з дронами — дуже ризикована операція, яка потребує високої кваліфікації пілотів, котрі виконують маневри на межі можливостей техніки (наприклад, виводять з ладу ворожі безпілотники за допомогою тарану правою або лівою консоллю крила літака). І саме майстерність пілотів та скоординована робота команди дозволяють досягати таких результатів.
Фото: Wilco Aviation Limited


