Ключові моменти:
- В Одесі створюють Концепцію розвитку велоінфраструктури;
- Опитування для мешканців відкрите до 7 жовтня;
- Документ визначить напрями та пріоритети розвитку велоруху;
- Розробку здійснює міська рада спільно з Bike City consulting.
Опитування опубліковане на сайті міської ради.
«Концепція розвитку велосипедної інфраструктури — це стратегічний містопланувальний документ, який визначає напрямки розвитку велоруху для громади, їх пріоритетність і важливість. Метою документу є підвищення використання велотранспорту та легкого персонального електричного транспорту, створення безпечних та комфортних умов для велосипедного руху та його паркування», – пояснюють розробники документа.
Загалом в анкеті 46 запитань, відповіді на які мають допомогти сформувати загальний портрет і потреби користувачів велотранспорту та легкого персонального електротранспорту.
Відповіді приймаються до 7 жовтня. Тобто в охочих узяти участь в опитуванні залишилося всього два дні.
Також нагадаємо, що до 10 жовтня одесити можуть проголосувати за перейменування двох топонімів у Київському та Хаджибейському районах Одеси.
Варто зазначити, що опитування анонімне, що може викликати певні сумніви, адже перевірити, чи справді на запитання відповідає велосипедист з Одеси, практично неможливо. Втім, автори сподіваються, що більшість учасників представлятиме місцеву велоспільноту.
Розробкою концепції та проведенням опитування займаються Одеська міська рада спільно з проєктною командою Bike City consulting з Києва.
За даними видання «Думська», керівником Bike City consulting є колишній посадовець департаменту транспорту Київської міської державної адміністрації Станіслав Клименко, який раніше виграв тендер на 390 тис. грн як ФОП і тепер разом з однодумцями розробляє проєкт велостратегії для Одеси.
За словами Клименка, мета майбутньої концепції – підвищити привабливість велосипеда, самоката, моноколеса тощо як засобів пересування, а також створити комфортні й безпечні умови для велосипедистів і користувачів самокатів та забезпечити їх необхідними паркуваннями.
По темі: Небезпечні електросамокати в Одесі треба заборонити – вже є досвід інших міст
«Наше завдання – дати Одесі чітку інструкцію до дій: де, як і що робити, аби пересування на велосипедах і самокатах було не лише зручним, а й безпечним», – пояснює фахівець.
Завершити роботу та представити готовий документ команда планує у грудні цього року.
На думку депутата Одеської міськради, голови транспортної комісії Петра Обухова, реалізація цієї Концепції дозволить зробити Одесу більш сучасною та комфортною.
«Зараз велосипедна інфраструктура міста розвивається хаотично. Там, де мерія проводить капітальні ремонти вулиць або змінює розмітку, можуть з’являтися велодоріжки чи велосмуги. Але в місті досі немає плану, як виглядатиме велоінфраструктура хоча б у мінімальному наближенні – наприклад, через 10 років. По яких вулицях проходитимуть велодоріжки, як з’єднати різні райони між собою. І головна проблема в тому, що поки ці велодоріжки навіть не заплановані, місця, де вони могли б пролягати, віддаються під інші потреби – наприклад, під парковки супермаркетів чи встановлення МАФів. Наявність багаторічного плану дозволить зарезервувати цей простір під майбутню велодоріжку», – вважає депутат.
Як повідомляло раніше «Одеське життя», в Одесі створять робочу групу, яка підготує технічне завдання для розробки Концепції розвитку велоінфраструктури в місті.