Пам’ятаєте, як під час першої хвилі коронавірусу було досить проблематично прорватися до громадського транспорту без дозвільного документа? Тоді одесити воліли пішки ходити. Гаразд що весняна погода до прогулянок спонукала.
Наразі, коли Одесу накрила чергова ковідна хвиля, міська влада знову вирішила надати одеситам «щасливу нагоду» прогулятися пішки на Великий Фонтан, до Аркадії та парку Шевченка. А для цього скасували одеські трамвайні маршрути №17, №18, №5, №28. Причина – капітальна реконструкція «раритетного» каналізаційного колектора на перехресті вулиць Пантелеймонівської та Преображенської.
А замість трамваїв міська влада пустила маршрутами додаткові автобуси. Пільги для їхніх пасажирів і ціна за проїзд такі ж, як і в трамваях. Але, погодьтеся, просторі вагони із забитими маршрутками не порівняти. Та й пробок на трамвайних коліях буває набагато менше. Тож заміна аж ніяк не рівноцінна.
Роботи ж на розкопаному перехресті влада обіцяє закінчити, як мінімум, через три місяці. В результаті, за підрахунками міської транспортної комісії, без звичного міського транспорту залишиться безліч одеситів. Перспектива, звісно, далеко не райдужна. Але і це ніяк не межа транспортного колапсу, що загрожує городянам.
Опалення в Одесі: платіжки, торговий центр та глобальне потепління
У перспективі планується капітальний ремонт усієї вулиці Пантелеймонівської. І триватиме він щонайменше рік. Зрозуміло, трамвайні маршрути у цьому районі буде скасовано. Тобто, до курортного сезону міська влада піднесе одеситам та гостям міста черговий сюрприз — забиті маршрутки та перманентні пробки.
Щоправда, у транспортній комісії знайшли можливість запобігти транспортному кадухесу. Для цього треба просто прокласти невелику трамвайну гілку від Пантелеймонівської до Новощепного ряду.
Але в мерії раптово стурбувалися “честю мундира”. Щойно дорогу цю відремонтували — що ж, її назад розкопувати? Загалом головне, що гроші, виділені на ремонт, освоїли. А вже наскільки проект, в який кошти вбухали, узгоджується зі здоровим глуздом, зважаючи на все, міську владу не хвилює.
Але найсмішніше, що років 15 тому ця гілка ще існувала — прибрали її через непотрібність. А при реконструкції Новощепного ряду та Старосінного скверу не передбачили можливість з’єднання різних трамвайних маршрутів.
Натомість маршрутники в цій ситуації, безперечно, опиняться у виграші. Втім, чому тільки вони? Одесити, які дотримуються здорового способу життя, матимуть можливість регулярно гімнастичним кроком прогулюватися до Аркадії, на Ланжерон та Золотий берег. І, як і раніше, на Дачу Ковалевського. Обіцяне у 2022 році закінчення будівництва трамвайного кільця на 16-й станції Великого Фонтану та запуск 19-го трамваю, ймовірно, також на рік відкладуть. Щоб безглуздо не виглядати.