Ваші гроші можуть заблокувати з багатьох причин. Банки роблять це, щоб захистити клієнтів від дій шахраїв або запобігти незаконним фінансовим операціям.
Давайте розберемося, які транзакції банки вважають підозрілими.
Чому банки блокують транзакції?
Це пов’язано з фінансовим моніторингом. Банки можуть «заморожувати» рух коштів на карті, бо підозрюють клієнтів у незаконній підприємницькій діяльності. Вони відстежують будь-які незвичайні операції.
Якщо ви регулярно продаєте товари або послуги на майданчиках на зразок OLX або Оголоша, не оформлюючи статус підприємця, то в банку можуть виникнути питання. Річ у тім, що для підприємницької діяльності потрібен окремий рахунок. Приймаючи платежі на звичайну дебетову або кредитну картку, ви порушуєте умови договору з банком.
До того ж Національний банк України має право штрафувати фінансові установи за допущені незаконні операції клієнтів. Штрафи передбачені чималі, тому банки перестраховуються й тимчасово блокують підозрілі транзакції.
Стаття на тему: Ощадбанк блокирует карты — за что и какие еще счета заморозят?
Які транзакції банки вважають підозрілими?
Фінансові операції перевіряють в автоматичному або ручному режимі. У правилах фінмоніторингу понад 70 критеріїв «підозрілості».
Список основних індикаторів для фізичних осіб:
- Швидке проходження коштів через рахунок протягом дня. Гроші на карті не затримуються
- Регулярне отримання коштів з-за кордону або переказ коштів за кордон, якщо мета таких переказів не очевидна
- Банк вважає, що відправник переказу не знає одержувача, якому надсилає гроші
- Клієнт отримує на свою карту безліч дрібних переказів, а потім пересилає однією великою сумою іншому клієнту
- Призначення платежу викликає підозри й не відповідає діяльності клієнта (наприклад, на зарплатну картку приходять платежі за проданий товар)
- Є очевидні ознаки того, що інші особи контролюють проведення фінансової операції (клієнт не розуміє, навіщо й кому робить транзакцію).
Ба більше, відповідно до положень про фінмоніторинг, банки перевіряють усі транзакції, починаючи від 400 тисяч гривень, а також усі анонімні перекази та поповнення (через термінал або онлайн-сервіс) від 5 тисяч гривень.
Що робити, якщо банк заблокував транзакцію?
Після тимчасового блокування транзакції банки повідомляють про це в мобільному додатку або за допомогою СМС. У деяких випадках може зателефонувати менеджер. Спосіб зв’язку залежить від умов договору. Якщо ви виявили, що гроші заблоковано, а з вами ніхто не зв’язався — зверніться до служби підтримки банку або завітайте до відділення особисто.
Читайте також: Користуєтеся банкоматом? Як не стати жертвою шахраїв?
Банку потрібно від вас лише одне – підтвердити походження грошей. Якщо ви збирали донати на лікування й одного дня отримали велику кількість переказів, то так і поясніть. Покажіть банку, що вам нічого приховувати, тому що в положенні про фінансовий моніторинг цей момент теж прописаний – «індикатором підозрілості вважається небажання або відмова клієнта надати необхідну інформацію, або інформація є сумнівною і її важко перевірити».
Іноді обмеження на транзакції бувають технічного характеру: через збої або оновлення сертифікатів ключів. У цій ситуації провести операцію можна лише в «ручному» режимі через менеджера або у відділенні банку.
Читайте також: Долг за воду — банковские карты одесситов начали блокировать
Фото: НБУ, Pexels