Новини Одеси та Одеської області

Банк заблокував транзакцію: які дії клієнта вважаються підозрілими

Банк заблокував транзакцію: які дії клієнта вважаються підозрілими

Ваші гроші можуть заблокувати з багатьох причин. Банки роблять це, щоб захистити клієнтів від дій шахраїв або запобігти незаконним фінансовим операціям.

Давайте розберемося, які транзакції банки вважають підозрілими.

Чому банки блокують транзакції?

Це пов’язано з фінансовим моніторингом. Банки можуть «заморожувати» рух коштів на карті, бо підозрюють клієнтів у незаконній підприємницькій діяльності. Вони відстежують будь-які незвичайні операції.

Якщо ви регулярно продаєте товари або послуги на майданчиках на зразок OLX або Оголоша, не оформлюючи статус підприємця, то в банку можуть виникнути питання. Річ у тім, що для підприємницької діяльності потрібен окремий рахунок. Приймаючи платежі на звичайну дебетову або кредитну картку, ви порушуєте умови договору з банком.

Які транзакції банки вважають підозрілими?

До того ж Національний банк України має право штрафувати фінансові установи за допущені незаконні операції клієнтів. Штрафи передбачені чималі, тому банки перестраховуються й тимчасово блокують підозрілі транзакції.

Стаття на тему: Ощадбанк блокирует карты — за что и какие еще счета заморозят?

Які транзакції банки вважають підозрілими?

Фінансові операції перевіряють в автоматичному або ручному режимі. У правилах фінмоніторингу понад 70 критеріїв «підозрілості».

Список основних індикаторів для фізичних осіб:

  • Швидке проходження коштів через рахунок протягом дня. Гроші на карті не затримуються
  • Регулярне отримання коштів з-за кордону або переказ коштів за кордон, якщо мета таких переказів не очевидна
  • Банк вважає, що відправник переказу не знає одержувача, якому надсилає гроші
  • Клієнт отримує на свою карту безліч дрібних переказів, а потім пересилає однією великою сумою іншому клієнту
  • Призначення платежу викликає підозри й не відповідає діяльності клієнта (наприклад, на зарплатну картку приходять платежі за проданий товар)
  • Є очевидні ознаки того, що інші особи контролюють проведення фінансової операції (клієнт не розуміє, навіщо й кому робить транзакцію).

Ба більше, відповідно до положень про фінмоніторинг, банки перевіряють усі транзакції, починаючи від 400 тисяч гривень, а також усі анонімні перекази та поповнення (через термінал або онлайн-сервіс) від 5 тисяч гривень.

Чому фінмоніторинг заблокував картку?

Що робити, якщо банк заблокував транзакцію?

Після тимчасового блокування транзакції банки повідомляють про це в мобільному додатку або за допомогою СМС. У деяких випадках може зателефонувати менеджер. Спосіб зв’язку залежить від умов договору. Якщо ви виявили, що гроші заблоковано, а з вами ніхто не зв’язався — зверніться до служби підтримки банку або завітайте до відділення особисто.

Читайте також: Користуєтеся банкоматом? Як не стати жертвою шахраїв?

Банку потрібно від вас лише одне – підтвердити походження грошей. Якщо ви збирали донати на лікування й одного дня отримали велику кількість переказів, то так і поясніть. Покажіть банку, що вам нічого приховувати, тому що в положенні про фінансовий моніторинг цей момент теж прописаний – «індикатором підозрілості вважається небажання або відмова клієнта надати необхідну інформацію, або інформація є сумнівною і її важко перевірити».

Іноді обмеження на транзакції бувають технічного характеру: через збої або оновлення сертифікатів ключів. У цій ситуації провести операцію можна лише в «ручному» режимі через менеджера або у відділенні банку.


Читайте також: Долг за воду — банковские карты одесситов начали блокировать

Фото: НБУ, Pexels

Висловіть вашу думку. Це важливо.
Підписатися
Сповістити про
guest
0 коментарів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі
Ще за темою
Всі новини

купить квартиру в Одессе

Вибір редакції