Ключові моменти:
- О 9 ранку понад 30% мережі «Київстар» були без живлення.
- Близько 4% базових станцій перестали працювати.
- 99% мережі домашнього інтернету мають до 12 годин автономності, але лише 15–20% клієнтів забезпечили резерв для своїх роутерів.
Київстар без світла: які проблеми в мережі
Генеральний директор «Київстару» Олександр Комаров повідомив, що ранок 20 листопада став вкрай важким для мережі мобільного оператора. За його словами, понад 30% мережі залишилися без електроживлення майже по всій країні. П’ять регіональних технологічних центрів працюють на генераторах, а більша частина інфраструктури тримається на акумуляторах. При цьому близько 4% базових станцій повністю вийшли з ладу.
Комаров зазначив, що компанія заздалегідь готувалася до тривалих відключень світла. Для цього 99% мережі домашнього інтернету забезпечили резервом до 12 годин автономної роботи. Було встановлено понад 80 тисяч LiFePO4-акумуляторів.
Однак стабільність фіксованого інтернету залежить не тільки від оператора. Щоб зв’язок працював довше, абоненти повинні підключити свої роутери до резервного живлення — за допомогою павербанка, джерела безперебійного живлення або зарядної станції.
За даними «Київстару», тільки 15-20% клієнтів вже подбали про резервне живлення роутерів. Під час недавнього повного блекауту в Полтавській області цей показник становив лише 2%. Це призводить до того, що абоненти масово переходять на мобільну мережу, навантаження на неї зростає, базові станції швидше розряджаються, а якість зв’язку падає.
Гендиректор зазначив, що оператор зі свого боку зробив все можливе для посилення автономності, тепер важливий внесок кожного абонента — щоб зв’язок залишався доступним навіть під час тривалих відключень світла.
Читайте також: Ізмаїл залишився без світла через аварію на енергомережах


