Статті

Реклама, що б’є прямо в мозок: що таке нейромаркетинг

Чи можна впливати на підсвідомість людини, щоб вона купувала? Чи є в голові кнопка «купити», яку можуть натискати рекламодавці?

Давайте розберемося, якими методами користуються компанії, щоб створювати рекламу, яка всім подобається.

Що таке нейромаркетинг?

Це вивчення реакції людей на комерційний продукт за допомогою наукових методів. Дослідники аналізують частоту дихання, серцебиття, рух очей та нервові імпульси в мозку, щоб зрозуміти чи подобається аудиторії товар. Одним словом, використовують психологію, медицину та фізіологію в маркетингових дослідженнях.

Багато людей однаково реагують на певні подразники. Ми можемо брехати на словах, але організм та його реакції, як правило, не брешуть, вважають нейромаркетологи. За допомогою датчиків і пристроїв можна зрозуміти, що насправді відчуває людина, побачивши сайт, упаковку або рекламний ролик.

Які технології використовують у нейромаркетингу?

Айтрекінг (Eye Tracking). Камера спостерігає за тим, як рухається погляд людини, на чому він зупиняється. Це потрібно, щоб маркетологи та дизайнери розуміли, чи помітив споживач важливу інформацію, а чи його погляд зосереджений на чомусь іншому.

Зараз вже є розробки програм, які дозволяють зі звичайної веб-камери зробити айтрекер. Людина сидить удома за своїм ноутбуком, гортає сайти та рекламу, а в цей момент відбувається нейромаркетингове дослідження.

Електроенцефалографія (ЕЕГ). До голови людини підключають датчики та відстежують нервові імпульси. Поєднуючи результати ЕЕГ і айтрекінг, можна досягти точнішого результату, бо підключаються слух, дотик і нюх.

Магнітно-резонансна томографія (функціональна). Дослідники вимірюють динаміку кровотоку в мозку, яка спричинена нейронною активністю. Цей метод дозволяє визначити, які ділянки мозку стають активними під час перегляду реклами або огляду товару.

Проективні методики. Це різні тести на психодіагностику. Зазвичай їх використовують психологи та психіатри для оцінки особистості: колірний тест Люшера, тест Роршаха, тест реакцій Розенцвейга та інші. У нейромаркетингу на основі проектних тестів будують інтерв’ю та оцінюють те, як споживачі приймають рішення.

Наскільки весь цей нейромаркетинг ефективний?

Важко сказати. Великі компанії вже давно замовляють нейромаркетингові дослідження своїх продуктів. Google, BBC, Yahoo, виробники шоколаду та автомобілів – всі хочуть знайти заповітну кнопку «купити» в мозку споживача.

Наприклад, компанія Hyundai провела нейромаркетингове дослідження, щоб вивчити реакцію людей на елементи дизайну. В результаті вони змінили зовнішній вигляд свого автомобіля.

Стаття на тему: Профессии в тренде — кто такой Influence-маркетолог?

Сигнали нашого мозку не завжди можна розшифрувати однозначно, впевнена нейропсихологиня Моллі Крокетт. Реклама може викликати певний емоційний відгук, але це зовсім не означає, що для цього є пояснення. Результати досліджень можуть бути просто «притягнутими за вуха».

Нейоромаркетинг – це маніпуляція?

Будь-яка реклама — це своєрідна маніпуляція, вважає нейрофізіолог Віктор Комаренко. Неважливо, пройшла ця реклама через нейромаркетингові дослідження чи ні, вона все одно працюватиме, якщо її часто показувати. Люди помічають та бачать речі, які здаються їм знайомими.

У нейромаркетингу є тонка етична грань. Якщо продукт явно поганий і людей хочуть ошукати, наприклад, за допомогою політичної агітації та передвиборчих роликів, то можуть бути серйозні наслідки. Одна справа купити непотрібний товар, і зовсім інша — обрати непотрібного політика.

Але це питання етики, а не закону. Ніхто не примушує людей купувати чи голосувати. Нейромаркетинг шукає кнопку «купити» в нашій голові і іноді знаходить.


Фото: BEEHIVEOR, Influencia, Bitbrain

Читайте також:

Share
Редакция

Редакция «Одесской жизни». Пишем о том, что происходит в городе, замечаем важные детали и знакомим вас с интересными людьми.

Recent Posts

  • Новини

В Одесі 13-річна дівчинка та її мати спалили авто військових

В Одесі СБУ та поліція викрили жінку та її доньку в роботі на ворога. За… Read More

10-07-2025 в 13:29
  • Статті

Театральний бум і подорож до Франції: топ-5 подій Одеси 11 – 13 липня

Ось і середина літа настала! Одеситів в цими вихідними запрошують відзначити Дні Франції та на… Read More

10-07-2025 в 12:31
  • Новини

Робота під час тривоги і без укриття: хто відповідає за безпеку в кафе і клубах Одеси

В Одесі все частіше повітряна тривога сприймається як фон, а не як сигнал до дії.… Read More

10-07-2025 в 11:34
  • Новини партнерів

Охорона Київ: професійна безпека для бізнесу, дому та подій

У сучасному мегаполісі питання безпеки стає критично важливим. Особливо це стосується столиці, де щодня проходять… Read More

10-07-2025 в 10:55
  • Новини

Війна, день 1233: 10-годинна атака на Київ – спалахнули пожежі, є загиблі

У четвер, 10 липня 2025 року, почалася 1233-тя доба широкомасштабної збройної агресії РФ проти України.… Read More

10-07-2025 в 10:27
  • Новини

Масштабне вимкнення світла в Одесі: повний перелік адрес

Сьогодні, 10 липня 2025 року, ДТЕК Одеські електромережі продовжить планові ремонтні роботи. У зв'язку з… Read More

10-07-2025 в 09:37