Компанії в Україні вперше зможуть формувати приватні підрозділи протиповітряної оборони. Держава хоче посилити захист інфраструктури і пропонує бізнесу долучитися до оборони.
Ключові моменти:
Після серії російських атак на українські порти та інфраструктуру влада вирішила залучити бізнес до захисту повітряного простору. Прем’єр-міністр Денис Шмигаль повідомив, що підприємствам офіційно дозволили створювати свої підрозділи ППО — зрозуміло, під повним контролем Повітряних сил ЗСУ. Пріоритет — енергетика, транспорт, зв’язок, водопостачання. Але брати участь можуть усі компанії, якщо вони відповідають вимогам безпеки.
Експеримент діятиме до 19 січня 2026 року. За цей час компанії можуть:
Як працюватимуть такі групи ППО:
Згідно з постановою Кабміну, після завершення експерименту Міністерство оборони
надасть звіт про результати його реалізації та пропозиції щодо внесення відповідних змін до законодавчих актів за результатами його реалізації.
За оцінками виробників, мінімальний комплект ППО обійдеться в 4-5 млн грн. Але головна проблема — нестача підготовлених фахівців: операторів дронів, експертів РЕБ і тактичних команд.
Читайте також: В Одеській області волонтери виробляють бойові дрони, міні-ракети і військове спорядження
В Одеській ОДА повідомили, що список підприємств, які підпадають під нові правила, вже визначений — вони зможуть закуповувати ППО, коли пройдуть узгодження з Міноборони та Генштабом, пише ЦТС.
Представники портової галузі заявляють, що механізм обговорюється, але залишаються «білі плями».
Українська зернова асоціація вважає, що ініціатива швидше торкнеться портів в цілому, ніж окремих терміналів.
Деякі керівники підтримують ідею. Власник компанії TEUS Дмитро Казанін впевнений:
ефективна ППО — ключ до роботи портів, логістики та енергетики, адже саме атаки дронів викликають найбільші перебої.
Але є й критика. Співвласник Risoil Шота Хаджішвілі вважає, що бізнес і так допомагає обороні з 2014 року.
Голова АМЕУ Віктор Берестенко каже, що вимагати від бізнесу фінансувати ППО на тлі корупційних скандалів — «невдале рішення», адже компанії вже сплачують податки, відновлюють інфраструктуру і працюють під постійним тиском перевіряючих органів.
Читайте также: Одесса действительно поддерживает ВСУ? Сколько тратится средств и на что они идут
Увечері 3 грудня в одному з сіл Мологівської громади сталося смертельне зіткнення автомобіля і мотоцикла.… Read More
24print.ua поєднує в собі сучасне обладнання, дизайнерське мислення та високий стандарт обслуговування. Компанія впевнено доводить,… Read More
Нічна атака безпілотників по Одесі призвела до серйозних пошкоджень енергетичного об'єкта, через що десятки тисяч… Read More
Українська сторона готується продовжити переговори про мирну угоду з представниками Дональда Трампа. У найближчі дні… Read More
Через перебої з електропостачанням та зупинку кількох трамвайних маршрутів в Одесі тимчасово змінили рух соціальних… Read More
Нічна атака безпілотників призвела до пошкодження інфраструктури та перебоїв у роботі міського транспорту. Частина районів… Read More