Співбесіда – це один з найважливіших етапів пошуку роботи, від якого повністю залежить отримання посади кандидатом. Саме тому експерти радять завжди готуватися до інтерв’ю, щоб розібратись у специфіці діяльності організації та мати відповіді на можливі запитання.
У цій статті ми дамо 5 ефективних порад, які допоможуть справити гарне враження під час діалогу та продемонструвати свій професіоналізм. До речі, якщо зараз ви шукаєте роботу, рекомендуємо звернути увагу на запит робота охоронця, вакансії на Jooble, поповнюються щодня.
№1 – Проаналізуйте діяльність компанії
Дослідження допоможе допомагає дізнатися особливості корпоративної культури компанії та зрозуміти які кваліфікації працівників є ключовими. Перегляньте її офіційний сайт, соцмережі та згадування про у пресі. Зверніть увагу на наступне:
- історію та стратегії розвитку;
- послуги та продукти;
- досягнення;
- ключові фігури.
Знання про організацію допоможе вам скласти перелік можливих запитань на співбесіді та адаптувати відповіді так, щоб вони збігалися з основними запитами та вимогами до працівників. Крім того, рекрутерам та керівникам завжди приємніше спілкуватися з кандидатами, які демонструють зацікавленість в отриманні посади саме в їхньому штаті, ніж з тими, хто питає: «Розкажіть мені чим займається ваша компанія?».
№2 – Підготуйте орієнтовний план самопрезентації
Зазвичай вже у перші хвилини розмови рекрутери просять кандидатів розповісти про себе та свій професійний шлях. Тут важливо розуміти, що інтерв’юеру не потрібен переказ інформації, вказаної у резюме. Він хоче дізнатися чому саме ви є фахівцем, чиї особистісні якості та професійні вміння є найбільш релевантними для цієї посади. Тому експерти компанії Jooble рекомендують починати з опису своїх сильних сторін та досягнень.
Його можна структурувати наступним чином:
- Навички та компетенції – сюди входять безпосередньо професійні вміння та сильні риси характеру, такі як побудова ефективної комунікації, розв’язання проблем, тайм-менеджмент, стресостійкість, активне слухання, готовність приймати швидкі рішення тощо.
- Кар’єрні успіхи – досягнення краще подавати у вигляді чисел та результатів. Наприклад, «керував проєктом з бюджетом Х», «закінчили завдання на 10 днів раніше узгодженого терміну», «отримали 40 задоволених відгуків клієнтів».
- Відгуки – тут можна процитувати своїх керівників, кураторів або старших колег. Наприклад, «Керівник відділу відмічав мої здібності правильно розставляти пріоритети між задачами та розподіляти час на них без шкоди якості виконання.».
Пам’ятайте, що розповідь про себе та свої досягнення не повинна займати більше ніж 5 хвилин. Розповідайте тільки про головні навички та успіхи, які мають значення для цієї позиції.
№3 – Продумайте відповіді на поширені запитання
В інтерв’юерів існує перелік типових запитань, які ставляться незалежно від роду діяльності та компетенції кандидата. Як правило, вони допомагають краще дізнатися особистість фахівця, дізнатися про його очікування від посади та підтвердити зацікавленість у тому, щоб знайти роботу.
На співбесідах часто можна почути такі запитання:
- Як ви дізналися про цю позицію?
- Чому ви вирішили вибрати вакансію саме в цій компанії?
- Ким ви себе бачите через 5 років?
- Що для вас є важливим у колективі?
- Які ваші очікування від цієї посади?
- Що ви робите для того, щоб покращувати свої навички та знання?
Продумайте відповіді та запишіть їх у форматі тезисів. За 15-30 хвилин до співбесіди перечитайте їх знову, щоб не розгубитися у стресовій ситуації та формулювати свої думки чітко й лаконічно.
№4 – Заготуйте свої запитання до інтерв’юера
Багато кандидатів нехтують цією порадою, вважаючи, що питання з’являться по ходу розмови. Проте, за допомогою вдумливих запитань можна підкреслити свої, мотивацію обійняти посаду, навички аналізу інформації та комунікації. Рекомендується починати з тексту вакансії. Можливо тут є аспекти роботи або вимоги до працівників, які потребують додаткового роз’яснення.
Також інтерв’юерам подобаються питання, пов’язані з атмосферою у колективі. очікуваннями від фахівців, варіантами професійного зростання:
- Яким ви бачите ідеального кандидата на цю посаду?
- Якими є критерії оцінки ефективності роботи працівників?
- Які можливості кар’єрного розвитку у компанії?
- Які взаємовідносини між членами команди?
- Які задачі будуть стояти переді мною найближчі півроку?
Ці прості запитання допоможуть вам краще дізнатися про майбутню робочу атмосферу та зону відповідальності.
№5 – Зробіть чек-ліст речей на вечір перед співбесідою
Вечір перед співбесідою – це завершальний етап підготовки, на якому треба продумати:
- Маршрут – дізнайтеся кількість часу, яку займає дорога до офісу на автомобілі або міському транспорті з урахуванням пробок та затримок. Плануйте час так, щоб прибути на співбесіду за 15 хвилин до початку.
- Зовнішній вигляд – обирайте одяг у стриманому та діловому стилі. Важливо, щоб волосся предмети гардероба виглядали охайно.
- Документи, що треба мати з собою – вам можуть знадобитися диплом, портфоліо, копії резюме, а також листочок з переліком запитань до рекрутера.
Якщо співбесіда проходитиме онлайн, у налаштуваннях програми відеозв’язку перевірте якість звуку та зображення. У кімнаті, в якій ви будете перебувати під час розмови, необхідно забезпечити тишу і якісне освітлення.
*на правах реклами