Сьогодні середній вік автомобілів на дорогах перевищує 10 років. Водії довго користуються своїми транспортними засобами, а це відкриває величезні можливості для підприємств щодо їх ремонту.
Відкриття автомайстерні потребує серйозного попереднього планування – необхідно переконатися, що майбутній бізнес буде відповідати всім вимогам до роботи на законних підставах. А на стадії практичного втілення ідеї важливо підібрати спеціалізоване програмне забезпечення, на основі якого функціонуватимуть усі робочі процеси – CRM для СТО.
Складання бізнес-плану
Кожен успішний автосервіс починається з добре продуманого бізнес-плану, який систематизує накопичені ідеї та визначає можливість відкриття нового підприємства.
У бізнес-плані автомайстерні або СТО повинні бути такі основні розділи:
- докази життєздатності конкретної бізнес-ідеї;
- виклад місії, суті послуги, необхідної кількості співробітників, розташування та зведення фінансових прогнозів;
- перерахування сильних сторін компанії та те, що відрізняє її від інших автосервісів у тому ж районі;
- аналіз ринку – вивчення поточного стану галузі, у тому числі проведення конкурентного аналізу;
- опис конкретних послуг та типу споживачів, на яких націлена діяльність автомайстерні – спеціалізація у певній ніші або повне обслуговування транспортних засобів;
- вивчення різних маркетингових стратегій та вибір найбільш ефективної тактики, що сприяє залученню та утриманню нових клієнтів;
- докладний опис початкових витрат – розподіл за статтями та джерела погашення боргів;
- підтвердження очікуваного фінансового успіху – прогнозовані звіти про прибутки та збитки, балансові звіти або звіти про рух грошових коштів, включення витрат на купівлю спецінструменту, матеріалів, щомісячної орендної плати та заробітної плати працівникам;
- визначення структури організації та управління – необхідно вибрати тип бізнес-структури (наприклад, фізична особа-підприємець, товариство, компанія з обмеженою відповідальністю (ТОВ) або корпорація), а потім створити організаційну схему управління компанією та співробітниками.
ТОВ є найбільш підходящим вибором для автосервісу, оскільки воно втілює переваги всіх інших типів підприємств.
Розробка назви та логотипу
Назва та логотип часто є першим, що люди дізнаються про бізнес. Ці елементи можуть виділити компанію серед конкурентів та завоювати початкову довіру потенційних клієнтів. Елегантний логотип додасть автомайстерні професійного іміджу, тому інвестиції в його створення окупляться з лишком. Назва компанії повинна бути релевантною і описувати послуги, а не збивати своєю невизначеністю з пантелику потенційних клієнтів. Слід перевірити бізнес-реєстри та доменні імена веб-сайтів, щоб переконатися, що потрібне ім’я доступне.
Оформлення діяльності СТО у правовому полі
Алгоритм після реєстрації комерційного підприємства наступний:
- реєстрація для сплати податків до держбюджету;
- відкриття комерційного банківського рахунку, оскільки особисті фінанси мають бути відокремлені від професійних;
- отримання необхідних дозволів та ліцензії;
- отримання свідоцтва про право власності, якщо планується оренда або купівля гаража для автомайстерні.
Також необхідно провести страхування цивільної відповідальності покриття витрат у разі ненавмисного пошкодження автомобіля клієнта та страхування компенсації працівникам у разі отримання ними виробничої травми.
Вибудовування автосервісу на основі програмного забезпечення
Спеціалізовану програму для СТО варто купувати в профільних організаціях, наприклад у розробників компанії “Апоінтер”. Простий інтерфейс, повний набір функцій, адаптованих під конкретний бізнес, заощадить чимало часу і спростить роботу автомайстерні на всіх робочих етапах:
- електронний календар для запису заощаджує час як адміністраторів, так і клієнтів;
- віддалений запис через офіційний сайт або соціальні мережі допоможе водіям самостійно та без зайвих дзвінків вибрати дату прийому;
- можливе авторозсилання нагадувань – потрібно лише один раз створити текст повідомлення та графік розсилки;
- клієнтська база даних буде доступна в будь-який момент часу та в будь-якому місці;
- розрахунок зарплати працівників здійснюється автоматично за заданими ставками та окладами;
- спрощення та прискорення складського обліку сприяє порядку у складських запасах;
- складання корисних статистичних та аналітичних звітів красномовно свідчить про стан справ автосервісу.
Коли роботу СТО буде налагоджено, слід подбати про згадку про бізнес в Інтернеті. Облікові записи в соціальних мережах можуть містити додаткову інформацію про автосервіс і створювати рекламні повідомлення, допомагати вибудовувати відносини з постійними та потенційними клієнтами. Додатковому розширенню бізнесу сприяє також становлення партнерських відносин з іншими компаніями та маркетинг електронною поштою.