Банкомат не повертає пластикову картку: з такою проблемою стикалися багато хто. Картку вставлено в картридер і забрано, але повернути її не виходить. Ситуація, звичайно, неприємна, тому слід знати, як вчинити у такому разі.
Чому банкомат не повертає пластик
Банкомат – досить складне електронне обладнання, чимось схоже на наземний ігровий апарат для розваг . Причин, з яких банкомат відмовляється повернути картку, є декількома:
- PIN-код введено неправильно три або більше разів поспіль;
- закінчився термін дії картки або вона заблокована банком;
- пластик пошкоджений або розмагнічений;
- банкомат «вирішує», що зроблено спробу провести підозрілу транзакцію, наприклад обнулити рахунок;
- картку вчасно не забрали після виходу.
Частою причиною неповернення картки є програмний збій обладнання. У такому випадку на моніторі висвічується системне повідомлення про те, що апарат несправний або у його функціонуванні сталася помилка. Але якщо обладнання продовжує запрошувати користувача до обслуговування, забравши при цьому його картку, можна бути впевненим, що пластик не застряг, а утриманий «усвідомлено».
Як правило, при цьому апарат видає чек із зазначенням коду (причини) утримання картки. Чек потрібно забрати, оскільки він знадобиться для подання заявки на повернення картки. Якщо ж банкомат квитанції не надає, засмучуватися не слід: це не стане приводом для відмови у заміні картки.
Перші дії після відмови віддати картку
Отже, банкомат забрав картку та не бажає її віддавати. Що необхідно зробити насамперед? Насамперед потрібно натиснути і кілька секунд утримувати кнопку скасування транзакції. Нерідко примусове скасування спрацьовує: апарат повертає пластик.
Якщо нічого не вийшло, слід залишатися біля банкомату протягом півгодини, оскільки техніка може передумати: відновить роботу після збою і поверне картку. Якщо цього не сталося, потрібно буде зв’язатися з банком – тим, який володіє обладнанням. На банкоматі завжди є найменування банківської установи та номер телефону для зв’язку. Зручно, коли пристрій розташований у приміщенні банку: достатньо звернутися за допомогою до співробітників.
Що потрібно зробити додатково
Якщо банкомат відмовився повернути свою картку, слід зателефонувати до свого банку, повідомити особисту інформацію та дані пластику, а також дати відповіді на стандартні контрольні питання для ідентифікації особи. Після цього співробітник пояснить, які кроки потрібно зробити.
Рекомендується заблокувати картку через інтернет-банкінг. Це особливо важливо, якщо причиною утримання картки є несправність банкомату. Блокування збереже кошти на рахунку: можна не переживати, що згодом грошима скористається стороння особа.
Якщо картку не повернув банкомат чужого банку, потрібно спочатку зателефонувати до банківської установи, яка обслуговує обладнання (про це сказано вище), а потім – до свого банку та діяти за вищеописаною процедурою. Можливо, від банку потрібно взяти листа з підтвердженням утримання картки, який надається компанії власнику банкомату. Це залежить від політики конкретного фінансового оператора. Блокування пластику буде корисним у будь-якому випадку.
Незалежно від причини утримання банківської картки, відновити її не важко. На це піде якийсь час, але кошти будуть надійно збережені, якщо все зробити правильно.