Новини Одеси та Одеської області

Як підприємець повірив у «нецікавий» порт і допомагає ЗСУ

Як підприємець повірив у «нецікавий» порт і допомагає ЗСУ

Першого дня широкомасштабної війни, коли всі були шоковані та у сум’ятті, першим мені зателефонував з Одеси підприємець Юрій Онос. Його мова була потужною і нестримною, як гірська річка, і зводилася до тези: «Не віддамо жодного сантиметра своєї землі!».

Пікап для Ренійських прикордонників

Юрій Онос, гендиректор приватного підприємства «Транс-Експо», яке займається перевалкою зерна в порту Рені, нещодавно придбав черговий позашляховик – цього разу для Ренійського прикордонного підрозділу.

Місяць тому ключі від повнопривідного пікапа Л200 виробництва «Мітцубісі» підприємець віддав командиру Вилківського прикордонного загону, міцно потиснувши йому руку:

— Я радий, що зміг надати допомогу Вилківському прикордонному загону: ми всі пишаємося цим підрозділом, один із бійців якого на острові Зміїний в перший день війни, 24 лютого, послав російський корабель у потрібному напрямку. І з того моменту ми всі не припиняємо вказувати агресору його місце, — сказав Юрій Васильович.

Чому інвестував в «нецікавий» порт Рені

Підприємець Юрій Онос, який багато років пропрацював в Одесі, з 2017 року почав залучати зерно до порту Рені – здебільшого з Молдови. Через кілька років він дійшов висновку, що потрібно відкривати в цій гавані на Дунаї своє підприємство, щоб працювати самостійно.

Великою проблемою було взяти кредит, у банках казали: порт Рені нецікавий, це «мертвий» порт. Коли з інвестиційним проектом підприємець прийшов до Ренійської філії Адміністрації морських портів, почув запитання: «А ви добре подумали?..»

На той час у порту Рені справи справді йшли, м’яко кажучи, сумно. Основна проблема в тому, що до цього порту не було залізниці — з усіма обмеженнями логістики, що звідси випливають. Цей порт був неконкурентоспроможний. Великі ділянки його території, а це близько 95 гектарів, були порожніми. Кажуть, у затишних куточках навіть зайці розплодилися.

Міністерство інфраструктури шукало шляхи виходу, але далі розмов справи не йшли.

Юрій Онос дав старт своєму проекту в 2019 році, встановивши на траверзі причалів №19 та №20, у яких можуть швартуватися морські судна, 10 складських приміщень для одноразового зберігання 18 тисяч тонн зерна, що дозволяло накопичувати партію для оперативного завантаження на судно. Працюючи, послідовно збільшував потенціал свого перевантажувального комплексу.

Відповідаючи на запитання, чому місцем застосування сил став саме порт Рені, Юрій Васильович відповідав, що це його мала батьківщина: він народився і виріс у Рені, після служби в армії на цьому підприємстві розпочинав свою трудову діяльність, тут, у портофлоті, працював батько.

Зерно підприємець залучав здебільшого із Молдови, але мріяв працювати з українським продуктом. Недаремно кажуть, що мрії – матеріальні.

Допомога автівками для ЗСУ

Коли розпочалася повномасштабна війна і в перший її період було заблоковано порти Великої Одеси, гавані на Дунаї стали єдиним можливим шляхом експорту українського зерна. І сьогодні зерновий потік не вичерпується.

Працюючи на цьому стратегічно важливому напрямку, підприємець Юрій Онос вважає своїм обов’язком підтримувати ЗСУ. За перший рік широкомасштабної війни ПП «Транс-Експо» придбав, привів у надійний технічний стан та передав ЗСУ шість автомобілів, які призначені для оперативної роботи на лінії фронту, для перевезення особового складу, зброї та боєприпасів.

— Один із них, «Фольксваген транспортер», ми переобладнали під «швидку допомогу», – розповідає Юрій Онос. – Спочатку цей автомобіль працював на Херсонському напрямку, а коли цей обласний центр було звільнено, і хлопців перекинули на Донецький напрямок, ця «швидка допомога» пішла з ними.

Онос та Кошовий

Цього року робота триває. В особистому архіві генерального директора нещодавно з’явилося фото з другом та соратником Президента Володимира Зеленського Євгеном Кошовим, артистом «Кварталу 95»:

— Через Женю Кошового я передав два позашляховики – один Л200 та один «Вольво» для підрозділів ЗСУ, які тримають оборону на Бахмутському напрямку, – розповідає підприємець Юрій Онос. – Ці позашляховики обрав тому, що вони мають велику місткість, здатність буксирувати великі причепи, легкість пересування бездоріжжям. Авто пройшли техобслуговування, після чого ми їх перегнали до Києва, щоби передати на фронт. Бажаємо нашим воїнам витримки, сил, бойових успіхів. Зі свого боку ми, підприємці транспортної галузі, намагаємося підставити захисникам України своє плече.

Читайте також:

Висловіть вашу думку. Це важливо.
Підписатися
Сповістити про
guest
0 коментарів
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Ще за темою
Всі новини

купить квартиру в Одессе

Вибір редакції