Коли автомобіль здається нестійким або шумно поводиться навіть на помірно нерівних поверхнях, ймовірно, термін служби амортизатора або пружини закінчився. Уважно перевірте та замініть деталі.
Підвіска автомобіля складається з двох основних елементів: пружини та амортизатора. Пружина служить для пом’якшення ударних навантажень та вібрацій, що виникають від взаємодії авто з дорожнім полотном під час руху. Амортизатор призначений для уповільнення пружного відскоку пружини та, таким чином, зменшення подальшого розгойдування. Як будь-який інший компонент механізму, ці деталі схильні до зносу. Зазвичай вони виходять з ладу через 100 000 км пробігу, але залежно від вступних умов це може статися і раніше.
Порядок заміни амортизатора автомобіля
Зніміть колесо та інші фіксуючі елементи
- Оскільки амортизатор необхідно від’єднати від осі колеса та шасі, потрібно отримати доступ до закінчення деталі.
- Піднявши автомобіль і встановивши його надійно на опори, слід зняти колесо, оголивши нижній штуцер.
- Вгорі переконайтеся, що болт амортизатора є видимим і доступним. У деяких випадках це не так.
- Для забезпечення достатнього робочого простору витягніть з кронштейнів трубку ABS, трубку гальмівної системи та (якщо є) провід датчика зносу гальмівних колодок.
Від’єднайте нижню частину
Амортизатор жорстко з’єднаний із нижнім поперечним важелем колеса двома міцними болтами, які необхідно послабити та зняти. Це може бути складно, якщо пружина штовхає важіль вниз. Можна використовувати WD-40, щоб розблокувати їх.
Від’єднайте верхню частину
Шток у верхній частині амортизатора проходить крізь пластину корпусу та фіксується гайкою. Щоб замінити амортизатори автомобіля, відкрутіть цю гайку відповідним ключем. Щоб різьбова вісь не проверталася разом із гайкою, під час цієї операції вона має залишатися нерухомою.
Демонтаж амортизатора
Тепер демпфер (так називають амортизатор) можна потягнути вниз і зняти зі свого місця. У цей момент від’єднайте його від пружини, для чого потрібно як слід її стиснути. Для цього використовують компресійні затискачі, які входять у контакт із витками – їх затягують доти, доки вона не буде достатньо стиснута. Тільки тоді відкручується верхня пластина з жорсткою гумовою опорою, в якій знаходиться шарикопідшипник. Тепер деталь можна легко зняти.
Встановлення нового амортизатора
Після того, як новий демпфер оснащений відповідним чохлом пилозахисним, його можна вставити в пружину так, щоб її нижній кінець упирався в пластину нового демпфера. Прикрутивши жорстку гумову монтажну пластину до верхньої частини амортизатора, зніміть два компресійні хомути. Переконайтеся, що пружина правильно розташована на кронштейні та пластині. У цілому нині, установка нового амортизатора проводиться у порядку, зворотному зняття старого.