Ось уже понад сто днів Україна протистоїть військовій агресії Росії. Це дуже складний час для держави та її громадян. Доходи впали, заощадження закінчилися, деякі втратили джерело заробітку, а хтось був змушений залишити рідний будинок або зовсім втратив житло.
Але квитанції за комунальні послуги надходять щомісяця. А військовий стан не звільняє громадян України від сплати рахунків, проте пеня та штрафи не нараховуються, як не відключають і самі послуги. Ці правила ми вже вивчили.
Незважаючи на війну, комунальні служби Одеси сьогодні працюють не гірше, ніж у мирний час. У кожному будинку є газ, вода, світло. А в опалювальний період було тепло. Щоправда, воєнний час вносить у роботу комунальників свої корективи. Наприклад, режим роботи.
Ось і питається: як вирішити сотні проблем, що щодня виникають , якщо комунальні установи не працюють? Перерахунок, укладання договору, передача показань приладів обліку, оформлення пільг тощо. Раніше ці питання можна було поставити в абоновідділах підприємств. А як бути зараз?
«Одеське життя» розповість про особливості обслуговування одеситів міськими комунальними службами.
«Одесагаз-Постачання»: клієнтів приймають, але можна і онлайн
Навіть під час війни абонентські ділянки ТОВ «Одесагаз-Постачання» відвідувачів обслуговують. Щоправда, лише у скороченому режимі і не скрізь.
Графік роботи: з 9:00 до 14:00 у будні, без обідньої перерви.
Адреси:
- вул. Одарія, 1;
- вул. Софіївська, 11;
- Фонтанська дорога, 67;
- проспект Добровольського, 92;
- вул. Святослава Ріхтера, 148а.
Крім того, щоб вирішити «газові» питання, одесити можуть звернутися до контакт-центру компанії. Він працює з понеділка по п’ятницю з 8:00 до 19:00. Зв’язатися з операторами можна за телефонами: 0-800-20-10-04, (093) 170-36-66.
Також є можливість звернутися до ТОВ «Одесагаз-Постачання» через месенджер на його сторінці у Фейсбуці, чат-бот у Вайбері та Телеграм. А також – в особистий кабінет на сайті компанії.
Як перевірити та сплатити?
На сайті «Одесагаз-Постачання» з’явилася нова опція – «Стан рахунку». Тепер клієнт може перевірити свій особистий рахунок у два кліки за посиланням. А якщо виявить заборгованість за газ, може відразу ж її сплатити, натиснувши на кнопку «Оплата послуг».
Сплатити послуги «Одесгаз-Постачання» можна і в чат-ботах. Щоб клієнт зміг розрахуватися без проблем, тут представлена покрокова відеоінструкція завантаження електронної квитанції для оплати за спожитий газ.
Але, якщо борги у вас з’явилися через різницю між показаннями лічильника та розрахунковими показниками, слід написати заяву, де треба вказати причини несвоєчасного подання даних. Протягом 30 днів заяву обіцяють розглянути. І, якщо ви маєте рацію, зробити перерахунок.
Повірки лічильників вдома у воєнний час компанія не проводить. А повідомити показання можна через контакт-центр, чат-боти у Вайбері та Телеграмі.
У разі необхідності перевірки газових приладів та мереж можна звернутися до служби експлуатації внутрішньобудинкового газового обладнання за телефоном (048) 705-36-51.
В аварійних ситуаціях слід дзвонити до екстреної служби за телефонами: (048) 723-75-76, (048) 705-39-09.
ДПЕК «Одеські електромережі»: питання вирішують дистанційно
Абонентські ділянки ДПЕК «Одеські електромережі» у воєнний час для відвідування закриті. Вирішувати питання електропостачання абонентам пропонують за допомогою дистанційних каналів обслуговування. Зробити це можна через сторінку ДТЕК «Одеські електромережі» на Фейсбуці та в Інстаграмі, через чат-боти у Вайбері та Телеграмі, особистий кабінет на сайті компанії. Також потрібну інформацію можна отримати через вайбер-спільноту «ДТЕК info ОЕМ» та кол-центр :
- для стаціонарних телефонів (048) 705-90-90 ;
- для мобільних телефонів: (068) 750-90-90, (095) 750-90-90, (073) 750-90-90, 0-800-409-090.
Як запевняють у компанії, таким чином можна переоформити договір на розподіл електроенергії, виписати рахунок на заміну, покупку або встановлення приладу обліку, повідомити про те, що зникло світло або коливається напруга, отримати консультації з інших питань. Наприклад: можна замінити чи налаштувати лічильник на зони «день/ніч»; що робити, якщо лічильник висвічує різні помилки, згорів, зірвано пломбу.
Ремонт обіцяють виконати, щойно з’явиться можливість. Адже під час війни насамперед фахівці ДПЕК відновлюють електропостачання там, де його було порушено.
Контролери працюють, але краще перевірити особисто
Сьогодні показання лічильників контролери ДПЕК знімають знову. Щоправда, безпосередньо до будинків і квартир вони не заходять. Показання знімають виключно з лічильників, встановлених у міжповерхових щитових, щитових на сходових клітках . Тому компанія проводить розрахунок середніх показників згідно із щомісячним споживанням.
Якщо ви хочете платити за фактично спожиту електроенергію, дані індивідуального лічильника слід передавати самостійно. Зробити це можна через IVR-меню за телефонами кол-центру, особистий кабінет, форму на сайті. А також – через чат-боти. Для цього треба: у пошуку Вайбер або Телеграм запровадити «ДТЕК Одеські електромережі»; для незареєстрованих клієнтів пройти верифікацію; вибрати в меню “передати показання лічильника” та надіслати інформацію.
«Інфоксводоканал»: цілодобова підтримка
Війна внесла корективи та у діяльність «Інфоксводоканалу».
Роботу своїх абонентських відділів компанія тимчасово припинила. Все обслуговування клієнтів переведено у режим онлайн. Не ходять будинками і контролери для перевірки лічильників обліку води. Покази водомірів споживачам слід самим повідомляти контакт-центр або чат-бот компанії.. Робити це рекомендується щомісяця: з 20 числа – до передостаннього робочого дня поточного місяця.
В контакт-центрі «Інфокса» абонент може отримати всю необхідну інформацію за телефонами: 0-800-307-505, (048) 705-55-05, (068) 905-55-05, (093) 170-01-55 , (066) 905-55-05. Оператори, запевняють у компанії, працюють цілодобово.
Зателефонувавши за цими номерами, можна звернутися із заявкою про аварійну ситуацію, уточнити інформацію про заборгованість, проконсультуватися про роботу водомірів, повідомити про порушення пломби.
Зв’язатися зі спеціалістами «Інфокса» можна і за допомогою онлайн-сервісів: особистого кабінету, сторінки компанії у Фейсбуці «Філія «Інфоксводоканал», чат-ботів у Вайбері або Телеграмі.
У чаті є можливість перегляду балансу особового рахунку, а також оплати за послуги в один клік.. Розрахунок провадиться без реєстрації в особистому кабінеті. До того ж – незалежно від банку, який видав картку, – комісію при оплаті не стягують. А сам платіж видно у базі «Інфокса» вже протягом 10 хвилин.