В Одеській мерії обіцяють поновити трамвайний маршрут №18. Куликове поле, що пов’язувало з 16-ю станцією Великого Фонтану, в курортний сезон він користувався величезною популярністю і у одеситів, і у численних гостей міста. Але вже третій рік маршрут закрито. Чому так сталося і коли повернеться 18 трамвай на звичні рейки, дізнавалася «Одеське життя».
Трамвайне кільце, скоріше трикутник, влаштували серед багатоповерхівок
Трамвай №18 на Великий Фонтан не ходить із вересня 2020 року. Як і №19 — від Золотого Берега на Дачу Ковалевського. Річ у тім, що ще 2020 року розпочалася реконструкція розворотного трамвайного кільця. За новим проектом, воно має обійти навкруги житловий комплекс «Аквамарин» з трьох висоток на 16-й станції Великого Фонтану.
Реконструкція йшла, м’яко кажучи, повільно — залежно від процесу будівництва висоток та прокладання комунікацій до них.
Але з початком пляжного сезону в 2021 році трамвай вирішили все ж таки запустити. Для цього розворот составів зробили не за кільцем, а за так званим колійним трикутником. Вагони могли розвернутися, маневруючи «вперед-назад», щоб виїхати на колію, що йде у зворотному напрямку — у бік Куликового поля.
У січні 2022 року через ремонт на перехресті вулиць Пантелеймонівської та Преображенської 18-й маршрут разом із ще трьома трамвайними лініями «тимчасово» закрили. Знову запустити «курортний» трамвай пообіцяли наприкінці 2022 року.
Прокладання лінії вже на завершальному етапі
Наразі довгоочікуване будівництво лінії для трамвайного маршруту №18 вже на завершальному етапі. А його старт дозволить надалі запустити і 19 трамвай. Роботи ведуться на замовлення КП «Одесміськелектротранс».
Днями співробітники ОДЕТ обрізали гілки дерев, що розрослися в районі контактної мережі від 11-ї до 16-ї станції Великого Фонтану. Усунули перешкоди для запуску трамвая у тестовому режимі. Тобто технічно трамвайний маршрут на 16-ту станцію вже запущено.
Загалом завершено будівництво тягової підстанції в Одесі. Наразі триває процес налаштування обладнання. Останній етап – підключення підстанції до електричної мережі. Це вимагає закладання під землею нового кабелю завдовжки близько 100 метрів. “Одесміськелектротранс” сподівається завершити ці роботи протягом одного-двох місяців.
Трамвайні колії, за словами голови транспортної комісії міськради депутата Петра Обухова, прокладено приблизно на 75%.
— Теоретично вже збудованої частини достатньо для запуску 18-го та 19-го трамваїв із розворотом на трикутнику, — вважає депутат. — Прокласти останні 25% шляхів поки що заважає будівництво житлового комплексу. Але десь у серпні така можливість з’явиться. В ОДЕТ обіцяють завершити шляхи та контактну мережу до кінця року.
Чому розворот буде небезпечним?
Водночас навіть після завершення будівництва кільця їздити ним буде небезпечно, вважає Петро Обухов.
— Фактично шлях трамваїв пролягатиме через будмайданчик. Щось може впасти з висоти. Такий рух заборонено. А будівництво житлового комплексу триватиме ще щонайменше два роки, — каже депутат.
До того ж водії трамваїв та керівництво ОДЕТ не хочуть знову запускати розворот дорожнім трикутником. Це небезпечно, тому що у водія залишається багато сліпих зон.
— Коли він їде заднім ходом, може не побачити пішоходів. А ділянка, якою трамвай так іде, досить довга. Тому я бачу єдиний шлях — змінити щось у розвороті трикутника так, щоб він став безпечним. А повністю закрити там прохід фізично не вийде, – зазначає Обухів. — З розмов з водіями трамваїв я дізнався, що у кожному трамваї позаду є невеликий прихований пульт керування. Так що водій може перейти в кінець салону і бачитиме весь шлях. Але потрібно дізнатись, який технічний стан цих пультів.
Ще одна ідея – встановити позаду трамваїв камери, а в кабіні водія – екран. Такими системами спостереження оснащені усі сучасні автомобілі. Якщо облаштувати ними трамвайні вагони, водії матимуть змогу зі своїх кабін бачити, що відбувається ззаду.
Залишається сподіватися, що безпечне рішення щодо трамвайного кільця фахівці знайдуть найближчим часом. І мешканці 16-ї станції Великого Фонтану знову зможуть користуватися зручним громадським транспортом. А решта одесити — без проблем діставатися Золотого Берегу.
Здійснено за підтримки Асоціації «Незалежні регіональні видавці України» та WAN-IFRA в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією партнерів
Читайте також: Як їздити в одеських трамваях та тролейбусах за півціни