В Україні суттєво спростили процедуру оформлення паспортних документів, зокрема, для громадян, які тимчасово перебувають за кордоном.
Відповідну ухвалу схвалив Кабмін, повідомили в Мінреінтеграції. При цьому напрацювання та супровід документа здійснювалися відповідно до Координаційного штабу з питань забезпечення виїзду українців з тимчасово окупованих територій в Україну через територію третіх країн.
Що нового в процедурі оформлення паспортів?
Так, відтепер доступ до Державного реєстру актів цивільного стану осіб матимуть державну міграційну службу, її територіальні підрозділи, а також закордонні дипломатичні установи. Таким чином, усі перелічені органи можуть отримувати відомості про держреєстрацію народження фізичної особи та її походження у формі витягу з цього реєстру.
Тим самим прискорюється відновлення паспортних документів українцями, а також скорочується час опрацювання запитів на отримання паспортів за рахунок оптимізації роботи державних органів.
Оформлення паспортів: нові можливості для українців
У зв’язку з цими нововведеннями під час відвідування територіального органу Державної міграційної служби кожен із батьків зможе:
- одночасно оформити ID-карту для себе та закордонний паспорт дитині до 14 років;
- одночасно оформити для себе ID-карту, закордонний паспорт, а також закордонний паспорт дитині до 14 років.
Щоб переконатися, чи все гаразд із вашим паспортом, можна зайти на сайт міграційної служби та зробити таке:
- відкрити вкладку «Перевірка недійсних документів»;
- вибрати тип документа;
- вказати серію та номер документа;
- натиснути кнопку «Перевірити».
У разі недійсності документа його необхідно замінити. Для цього слід звернутись до відділення Державної міграційної служби в Україні.
Біженці за кордоном можуть замінити паспорт через консульство чи посольство . При цьому паперові внутрішні паспорти не підлягають заміні через те, що в них немає транслітерації латинськими літерами.
Раніше «Одеське життя» розповідала, як відновити документи: паспорт, ІПН, диплом чи свідоцтва.