У месенджері Телеграм з’явилися канали, які використовують логотип та іншу графіку міносвіти. Насправді, вони продають комерційні послуги.
Про це повідомляє Кабінет Міністрів України.
У повідомленні сказано, що останнім часом з’явилося кілька телеграм-каналів та фейсбук-сторінок, які частково або повністю використовують офіційну графіку брендбука Міністерства освіти і науки України для ілюстрації своїх повідомлень.
Зміст цих повідомлень відповідає дійсності, містить маніпуляції чи навмисно викривлену інформацію. Як правило, це продаж платних освітніх послуг.
Міністерство освіти і науки звертає увагу вступників, ЗМІ та всіх зацікавлених осіб, що достовірна інформація щодо вступної кампанії 2022 року розміщується на офіційних сайтах МОН, ЄГЕБО, УЦОЯО, ДП «Інфоресурс», УДЦМО та на їх верифікованих сторінках у соцмережах.
Наприклад, телеграм-канал Вступ інфо використовує логотип МОН та позиціонує себе як єдиний канал про вступ, а насправді цей канал не має жодного відношення до Міністерства.
Список ознак, які допоможуть швидко зрозуміти, що під виглядом нібито офіційної позиції МОН публікується фейковий контент:
- повністю або частково сфальшовано лого МОН;
- опубліковано лише частину офіційного листа, без підпису, дати та QR-коду;
- посилання на неофіційні ресурси (в основному інші телеграми-канали);
- офіційні логотипи МОН у текстах повідомлень, що належать до компетентностей інших державних установ;
- інформація з термінами, які не використовуються МОН в офіційних документах;
- використання логотипу МОН для анонсу вебінарів та онлайн-конференцій для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, де варто сплатити сертифікат тощо.
МОН не співпрацює у проектах з організаціями, які надають платні освітні послуги та не здійснюють рекламну діяльність!