Ковід та війна, коли переважна більшість школярів втратила можливість нормально займатись, призвели до різкого зниження рівня знань з багатьох предметів. Фахівці почали стурбовано говорити про суттєві освітні втрати, про пошук шляхів їх компенсації.
Одним із варіантів допомоги учням стали створені в одеських навчальних закладах Інформаційни освітні центри. Вони надають школярам унікальну можливість підтягнути знання з різних предметів, не звертаючись по допомогу до репетиторів (таким чином суттєво заощаджуючи гроші батьків) та самостійно обираючи темп повторення пройденого матеріалу.
Ідея створення цифрових освітніх центрів в Україні з’явилась в межах спільного проєкту Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) та Асоціації інноваційної та цифрової освіти, щоб допомогти учням надолужити прогалини у знаннях.
Система дуже проста: школяр звертається до центру, проходить тестування з дисциплін, з яких має проблеми, щоб зʼясувати, наскільки вони є серйозними. Потім, за попереднім розкладом, учень дізнається, коли будуть заняття з обраних ним предметів, відвідує їх, отримує посилання на уроки, які прослухав, і може вдома ще декілька разів повертатись до тієї чи іншої теми.
Читайте також: Прибрати фізику та хімію: українські школи чекає ще одна реформа
– Я прийшла до цифрового освітнього центру, щоб підготуватись до вступу до вишу. Мій улюблений предмет – історія України, а деякі проблеми маю з математикою. Гадаю, що систематичні заняття допоможуть мені покращити рівень знань з математики, – каже Олександра Константінова, учениця 10 класу ліцею №7. – В моїй родині є викладачі, вони підтримали моє бажання більше уваги приділити навчанню. І я їм дуже за це вдячна.
Наступний етап – знову пройти тестування, щоб дізнатися, наскільки вдалося покращити знання. Якщо лишились проблеми, саме на них акцентують увагу далі.
– Коли відкрився наш освітній центр, ми навіть не розраховували, що стільки дітей прийдуть займатися, щоб покращити свої знання з різних предметів, – відповіла Олена Саблукова, заступниця директора Одеського ліцею №7 з навчально-виховної роботи, координаторка цифрового освітнього центру. – Вони через ковід та війну дуже зголодніли по перебуванню в класах, по спілкуванню, тому й займалися з великим натхненням.
Отже, учень навчається стільки, скільки йому потрібно. Він самостійно обирає темп повторення вже вивченого матеріалу, займатися він може впродовж всього навчального року і навіть під час канікул. Нічого вже й казати про значну економію батьківських коштів, які не треба витрачати на оплату послуг репетиторів.
– Я звернулась до освітнього центру, щоб підтягнути історію, англійську, а також отримати важливі знання з кібербезпеки, фінансової грамотності, проєктного менеджменту, питань самопрезентації. Тести по предметах довели, що великих проблем в мене немає, тому можна не хвилюватися, – розповідає Ірина Порожнюк, учениця 9 класу ліцею №7.
Центр також надає можливість пройти профорієнтаційне тестування, щоб мати уявлення про тип свого інтелекту, про свої здібності та нахили. Дуже часто результати тестування спростовують уявлення дітей про те, хто вони, – гуманітарії чи технарі. Діти і підлітки дивуються з цього, але замислюються.
– Маю надію, що заняття в центрі допоможуть мені визначитися із подальшим шляхом у житті – обрати компʼютерні технології або сценарний фах. Зокрема, профорієнтаційне тестування, яке тут теж можна пройти, відкрило мені дещо іншу мою особистість. Я не вбачаю в собі талантів до освітньої галузі, як це показало тестування. Але за результатами тесту є над чим подумати перед прийняттям остаточного рішення про подальшу професію, – поділилася Ірина Порожнюк.
На тему: На які секції та гуртки віддати дитину після школи та скільки це коштує
– Небезпека війни призвела до того, що діти в основному переміщуються за одним маршрутом: школа – дім, соціалізація обмежена, – каже Олена Саблукова. – В них зростає нервове напруження, тому треба пропонувати види діяльності, які допоможуть його зняти, нададуть можливість перезавантажитись. Саме через це в нашому центрі є заняття з ліплення, виготовлення печива, ляльок-мотанок. Влітку проводили туристичні квести і заняття зі спортивного орієнтування на свіжому повітрі. Зараз кожного четверга діти приходять пограти в майнкрафт. У них розширюється коло спілкування, зʼявляються нові друзі, бо до нашого центру приходять учні також з інших шкіл Пересипського району міста Одеси.
– Я б порадила займатися в таких центрах з першого класу. Ми маємо чудову технічну базу для проведення презентацій, сучасні уроки теж спрощують сприйняття учбового матеріалу. За таких умов проблем з вивченням будь-якого предмету у школярів не повинно бути.
Олена Левшова працює практичним психологом у ліцеї вже 18 років. Вона слушно каже, що такого досвіду, як зараз, ніхто з нас раніше не мав. Учні та їхні батьки раніше не переживали війну, тому невизначеність майбутнього позначається не лише на тому, як діти поводяться, а й на розумових процесах, на психологічному стані. Тому вона радіє, що батьки частіше стали звертатися по поради до психолога, частіше учні стали відвідувати не лише індивідуальні, а й групові заняття.
– Батьки наших учнів та вихованців з інших шкіл, які відвідують цифровий освітній центр, можуть не турбуватися – ліцей має надійне укриття, де можна під час повітряної тривоги продовжити урок, тому ніщо не заважатиме школярам виконувати свою програму підтягування учбових предметів, цікавому спілкуванню з друзями та більш глибокому вивченню своєї особистості, – підкреслила Олена Левшова.
Ви також можете дізнатися: Навчитися малювати і готувати: де в Одесі цього навчають.
На верхньому фото: профорієнтаційне тестування проходять учні гімназії №48
У Роздільнянському районі Одеської області отруїлися ліками двоє маленьких дітей. У поліції встановлюють обставини події. Read More
Силіконові наживки використовують як досвідчені рибалки, так і новачки. Особливо вони стануть у пригоді під… Read More
На пляжі «Золотий берег» на 16-й станції Великого Фонтана в Одесі через старий зливовий колектор… Read More
В Україні затверджено Календарний план проведення у 2025 році національного мультипредметного тесту (НМТ). Особливих новацій… Read More
У поточному епідсезоні в Одеській області зафіксовано вже 7 випадків інфікування метапневмовірусом, з яких 5… Read More
Renault Duster 2024 (P1310) — це третє покоління легендарного кросовера від румунського автоконцерну Dacia. Перше… Read More