Новини Одеси та Одеської області

Особливості конструкції мостових кранів: рекомендації щодо вибору

Особливості конструкції мостових кранів: рекомендації щодо вибору

Цілком очевидно, що підйом та переміщення важких вантажів просто неможливий без використання спеціальної підйомно-транспортної техніки.

Одним із найпоширеніших видів такої техніки на вітчизняних підприємствах є мостові крани, головною відмінністю яких є наявність мосту.

Міст – це основа всієї конструкції даного типу вантажопідйомного обладнання, від якої значною мірою залежить його вантажопідйомність. Переміщається міст за допомогою електричного або механічного приводу по підкранових коліях (рейках). Відбувається це завдяки перпендикулярно змонтованим на його торцях кінцевим балкам із колесами.

На мосту встановлюється механізм (тельфер або вантажний візок) для підіймання та переміщення вантажів вздовж прольоту, а також, за необхідності, кабіна оператора (тільки на кранах, призначених для обслуговування  великих просторих майданчиків). Незважаючи на простоту, будова прогонової конструкції мостового крана має ряд особливостей.

Залежно від розташування моста щодо кранових шляхів, розрізняють такі види:

  • Підвісні крани (https://kzpto.com.ua/uk/pidvisni-krani/) – монтуються на кінцеві балки підвісного типу, які у свою чергу підвішуються на нижню «полку» підкранової рейки. Перевагами таких мостів є: простота монтажу та порівняно невелика його вартість (тому що немає необхідності в установці додаткових опор та естакад). Підвісні мостові крани можуть встановлюватися лише у капітальних приміщеннях.
  • Опорні крани (https://kzpto.com.ua/uk/oporni-krani/) – монтуються на кінцеві балки опорного типу, які відповідно спираються на верхні полиці рейок. Такий монтаж забезпечує більшу міцність конструкції та можливість експлуатації кранового обладнання у більш інтенсивному режимі, порівняно з підвісним способом. Опорні мостові крани можуть використовуватися як у приміщеннях, так і просто неба.

За кількістю прогонових балок у мосту розрізняють однобалкові та двобалкові крани. Мостові однобалочні крани мають порівняно невелику вагу, вантажопідйомність до 20 тонн і не призначені для інтенсивної експлуатації у важких умовах. Мостові двобалочні крани призначені для тривалої експлуатації в інтенсивному режимі, мають вантажопідйомність до сотень тонн (на більшості українських підприємств цілком достатньо – до 30 тонн).

Крім кількості прогонових балок, мости таких кранів відрізняються між собою ще й кількістю прольотів, яких може бути один або два. Переважна більшість мостових кранів мають один прогін та дві опори. Довжина таких конструкцій зазвичай варіюється в межах від 4,2 до 15 метрів. Для прольотів довжиною від 18 до 24 метрів використовують двопрогонові мости з трьома точками опори – дві по краях і одна по центру в місці з’єднання стику двох балок.

Залежно від використовуваного приводу мостового крана розрізняють ручне та електричне вантажопідйомне обладнання. В основі кранів із ручним механізмом пересування моста є вал-трансмісія. Використовуються ручні мостові крани для переміщення порівняно легких дрібногабаритних вантажів на невеликих швидкостях.

Переміщення моста кранів з електричним приводом по рейковим шляхам здійснюється за рахунок електродвигуна і редуктора ходу. У якості вантажопідйомного механізму на такому крановому обладнанні використовується ручний або електричний таль. Використання електротельфера дозволяє піднімати вантажі більшої (порівняно з ручним приводом) ваги, а також без проблем працювати в інтенсивному режимі.

Виробництво мостових кранів

Більш докладно дізнатися про особливості та можливості сучасних мостових кранів можна на сайті Київського заводу підіймально-транспортного обладнання. Посилання — тут.

Висловіть вашу думку. Це важливо.
Підписатися
Сповістити про
guest
0 коментарів
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Ще за темою
Всі новини

купить квартиру в Одессе

Вибір редакції