Новини Одеси та Одеської області

Як скорочення імпорту брендового одягу позначиться на діяльності українських виробників

Як скорочення імпорту брендового одягу позначиться на діяльності українських виробників

Чому всесвітні оператори не повертаються на ринок України? Що буде з легкою промисловістю в країні. Які кроки зробити вітчизняним виробникам одягу.

Українці більше не купують Zara, Benetton, Mango та інші брендові речі: про ситуацію на ринку

Консалтингова компанія Pro-Consulting оцінила зміни імпорту одягу та взуття у зв’язку з воєнними діями: вони скоротилися на 60%.

Forbes опублікував інтерв’ю Павла Савчука — СЕО мультибрендового ритейлера модного одягу ARGO, де чітко описується поточна ситуація на ринку. За його словами, на складах залишилося достатньо товару таких брендів, як Benetton та Mango, але із завозів у січні та лютому. Весняні колекції не доїхали до українських ТЦ у тій кількості, в якій надходили раніше.

У свою чергу рітейлер Intertop замовлення футболки ще до війни, але через її початок вони не прийшли. Мережа виконала лише 45% від планового завезення колекцій від більш ніж 200 брендів.

Українські бренди також переживають не найкращі часи. Ситуація з різними виробниками виглядає таким чином:

  1. Мережа aTan — із 52 магазинів працює лише 16, у середньому виручка знизилася в 4 рази.
  2. Мережа Must Have — продаж скоротився на 60% у травні.
  3. Мультибрендові компанії ARGO та Intertop — продали товарів на 30–40 % менше, ніж у довоєнний період.

При цьому «Укрлегпром» повідомляє, що міжнародні бренди займали понад половину ринку у 2019-20 роках. До цього значення слід додати приблизно 30% контрабанди та секонд-хенду, що в результаті залишало українським компаніям лише 11% ринку.

Чому міжнародні бренди не продають товари рітейлерам в Україні

Причиною дефіциту брендового одягу є низький попит, адже ціни на нього завжди вищі. Ця проблема позначається на обсязі продажів усіх компаній.

Водночас у міжнародних рітейлерів складнощі з оплатою замовлень, а українські бренди борються з іншими перешкодами реалізації продукції.

Наразі міжнародні оператори не повертаються, а банки не гарантують оплату заборгованостей рітейлерів. Оскільки на імпорт одягу та взуття держава з початку війни не дозволяє проводити транскордонні валютні платежі, компанії не можуть купувати валюту для їхньої оплати.

Вирішення проблем з дефіцитом брендового одягу

Щоб надати споживачам в Україні свої товари, деякі міжнародні виробники надають рітейлерам свої колекції зі знижок більше, ніж у довоєнний період, або скорочують борг.

Щоб уникнути решти проблем з оплатою та недоліком взуття та одягу від всесвітньо відомих брендів, можна робити таке:

  1. Укладати тристоронні договори. Наприклад, ARGO замовляють продукцію через європейських партнерів, перекидаючи на них заборгованість.
  2. Заміщати відсутні товари вітчизняними марками. Так ARGO відшиває власний одяг. Савчук зазначає, що частка власної марки на полицях магазинів зросла з 10 до 30%.

Сергій Бадрітдінов — СЕО Intertop Україна — каже, що замовлення на весняні та літні колекції 2023 вже формуються, але вони не можуть сплатити борги.

За словами співвласника Goldi Олега Червонюка, утримати усі 25 магазинів мережі на рівні минулого року вдалося завдяки продажу повсякденного одягу. Але й 2021 був нелегким через пандемію.

Ганна Коваленко — співвласник Must Have — зазначає, що навіть СOVID не так негативно вплинув на бізнес, як війна: на складах накопичуються залишки нерозпроданої продукції. Тому компанія скоротила весняно-літню колекцію вдвічі.

Перспективи виробництва та закупівель

Якщо в критичний імпорт не буде внесено товари легкої промисловості або валютні обмеження не пом’якшать, через півроку їх дефіцит посилиться.

Тому українські представники модної індустрії мають змогу збільшити свою частку на ринку та, відповідно, виторг від продажу власних колекцій.

Особливою популярністю відзначаються патріотичні футболки та інші товари made in Ukraine. З 2014 року високий попит на них дав можливість піднятися таким брендам, як aTan, VOVK, Must Have та Goldi.

Щоб українські виробники закріпилися на локальному ринку, за словами Савчука, їм потрібно щонайменше рік. При цьому повинні бути відсутні популярні міжнародні конкуренти, такі як Zara.

Українські бренди досить сильні, щоби закрити потреби ринку. А одяг та взуття, яке не реалізується тут, може з’явитися в Європі завдяки оптовикам.

Так планує організувати свою діяльність Андре Тан. У його магазинах в Україні цього сезону лише 20 % одягу з пошитої весняно-літньої колекції. Все, що залишиться, з’являтиметься на полицях наступного року. Також він відкриває франшизу в Італії, Іспанії, Великій Британії та Австрії вже цієї осені, що рекомендує робити й іншим виробникам.

Проблеми виникнуть із зберіганням продукції на території України. Партнери та оптовики не захочуть ризикувати і, швидше за все, відмовляться, якщо компанія не планує відкривати склад товарів за межами країни. Так, одна з трьох фабрик Андре Тана зруйнована через бойові дії, тому слід робити все, щоб мінімізувати втрати в подібних ситуаціях.

Також у планах українських виробників: поїздки на фешн-виставки Франції, Німеччини та Італії з метою збільшення експорту. Якщо отримати фінансову підтримку від Європейського банку реконструкції та розвитку, то вдасться подати та продати свої колекції баєрам. Проте, як зазначає Андре Тан, український бренд може розраховувати лише на преміум-сегмент у Європі.

Наші дизайнери успішно продавали у всьому світі свої колекції ще до війни і зараз вийти на новий ринок цілком реально.

Що робити вже зараз

У вас вже є досвід роботи у фешн-індустрії зі світовими брендами? Може ви робите оригінальний одяг чи взуття чи тільки збираєте команду для старту свого бізнесу у світі моди?

У цій статті, заснованій на матеріалах Forbes, ви прочитали справжні докази того, що піднятися на продаж брендового одягу в такий нелегкий час цілком реально. Для цього потрібно працювати, шукати всілякі способи співпраці з іноземними партнерами, локальними магазинами.

Щоб реалізовувати самостійно пошитий чи закуплений у світових операторів товар, не обов’язково орендувати крапку у ТЦ. Так ви будете прив’язані до одного міста, до того ж є ризики втратити товар в Україні.

Виробникам вигідніше витратитися лише на створення інтернет магазину в Одесі чи будь-якому іншому місті України, яке дозволить залучити покупців із різних куточків країни.

Зверніться до веб-студії, яка зможе зрозуміти вашу ЦА та створити сайт під ваші колекції.

“Джерело: bonum-studio.com”

Актуальна інформація ЗА Одесу у нашому Telegram каналі! Новини, фоторепортажі та історични факти про Одесу.
Читайте нас у Viber! На каналі «Комуналка» розповідаємо про комунальні платежі, тарифи, пільги та субсидії.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Висловіть вашу думку. Це важливо.
Підписатися
Сповістити про
guest
0 коментарів
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Ще за темою
Всі новини
Вибір редакції
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: