Статті

Одеса у смартфоні: чи змінив застосунок MISTO життя містян

Одеса – одне з перших міст України, де було впроваджено цифровізацію міських послуг. Два місяці тому муніципалітет запустив мобільний застосунок MISTO, який, як йдеться в офіційному пресрелізі, «стане ключовим інструментом для підвищення якості життя мешканців та ефективності управління громадою». Якими послугами можна скористатися на цій платформі, наскільки це зручно і чи з'являться в застосунку нові сервіси, дізнавалося «Одеське життя».

Перший крок до «розумного» міста

Сучасне місто – перш за все, «розумне» місто. Це означає, що цифрові технології проникли тут практично в усі сфери забезпечення його життєдіяльності.

Перший крок до «розумного» міста зробила, нарешті, й Одеса, запустивши платформу MISTO. Завантаживши її у смартфони, одесити зможуть скористатися міськими сервісами та взяти участь у громадському житті. Подібна платформа – «Київ цифровий» – успішно використовується жителями столиці України. Це один із найбільших муніципальних мобільних застосунків. А ось у Франції цифрова платформа такого роду охоплює всю країну.

Одеський застосунок, зрозуміло, скромніший. Проте, згідно з даними департаменту інформації та цифрових рішень, тільки за перший тиждень після запуску платформу MISTO завантажили понад 12 тисяч користувачів.

Оплатити паркування, записатися у ЦНАП, викликати соціальне таксі

На сьогодні в застосунку доступні близько 10 функцій. На думку користувачів, найбільш корисні з них – запис до ЦНАПу та сервіс погодинного паркування.

Цифровий спосіб оплати паркування дійсно зручний. На карті вказано маршрут до найближчого паркінгу, інформацію про графік його роботи та вартість паркування за годину. Сплатити її можна у декілька кліків.

Записатися на оформлення паспорта для виїзду за кордон за допомогою додатка вдалося наступного ж дня. У шалених чергах годинами стояти не довелося. Також успішно пройшов онлайн-запис на призначення субсидій з оплати комунальних послуг. Два кліки – і можна приходити на прийом до ЦНАПу в призначений час.

На жаль, записатися на прийом в управління Пенсійного фонду за допомогою застосунку поки що не можна. Так само як і на консультацію в муніципальні медичні центри. Хоча для багатьох одеситів це залишається вельми актуальною проблемою.

Ще один важливий сервіс застосунку – виклик соціального таксі. Сьогодні ця послуга дуже затребувана людьми, які зіткнулися з проблемою безбар’єрності. Адже соціальне таксі забезпечує проїзд замовника не тільки в пункт призначення, а й у зворотному напрямку. Щоправда, щоб надіслати замовлення, необхідно заповнити форму, що містить близько 10 пунктів. Набагато розумніше та зручніше для користувачів було б створити шаблон, який потрібно заповнити один раз. А надалі – лише вписувати локації початкового і кінцевого пунктів.

Безвітряна погода і повітря після пожеж

Є серед сервісів і повідомлення про погоду – втім, є вони, практично, на всіх додатках. На муніципальному – не вказані сила і напрямок вітру. Хоча для багатьох користувачів такі відомості важливі. Щоправда, штормові попередження на платформі MISTO розміщують.

Регулярно з’являються тут і сповіщення про якість повітря. Така інформація актуальна завжди, особливо під час війни. І спеціалізовані муніципальні служби регулярно звітують про стан повітря в місті. Незрозуміло тільки, чому сервіс показував, що стосовно цього все більш-менш у нормі навіть після пожеж і задимлень внаслідок чергової терористичної атаки Росії. При тому що в кімнаті, розташованій на достатній відстані від місця «прильоту», пахло гаром.

До речі, цифрові позначення поруч із усміхненою «повітряною кулькою» в розділі «екологія» для багатьох користувачів залишаються загадкою. Роз’яснюємо:

  • діапазон 0-50 показує, що якість повітря хороша і не становить загрози для здоров’я;
  • 51-100 – прийнятна, але деякі люди можуть відчувати дискомфорт;
  • 101-150 – якість повітря шкідлива для чутливих груп.

На платформі MISTO зазвичай ці показники визначаються в діапазоні від 35 до 56.

Про залученість у життя міста

Є в застосунку функція «Електронна демократія»: опитування та петиції.

Опитування на платформі проводять з найрізноманітніших, справді актуальних для містян тем: щодо розвитку транспортної інфраструктури, міського простору та інклюзивного середовища, медичного обслуговування, покращення екології та проблем міських тварин. І навіть з’ясовують: «Чи відчуваєш себе залученим(-ою) до життя міста?». У першому опитуванні взяли участь понад 1300 одеситів – зовсім небагато для понад десяти тисяч користувачів. А згодом кількість тих, хто прагне висловити свою думку, скоротилася до 600, а то й до 300. Одесити сумніваються в тому, що їхні побажання вплинуть на ухвалення рішень міськрадою, перспективи розвитку міста?

У розділі «Петиції» – взагалі порожньо. Петиції до міської ради поки що не створює ніхто. Напевно тому, що досі вони здебільшого не працювали. І сьогодні не вірять одесити в те, що за допомогою петицій у місті можна щось змінити.

В очікуванні карти міськтранспорту

Додаток сповіщає про повітряні тривоги та надзвичайні ситуації. Є тут карти укриттів та пунктів незламності. З його допомогою можна дізнатися про обмеження автомобільного руху та зміни маршрутів громадського транспорту через ремонтні роботи. Тут публікують номери та щомісячний розклад автобусів для перевезень людей з інвалідністю. І ще достатньо корисну інформацію.

Загалом – додаток корисний. Ось тільки функцій у нього замало.

І найбільш очікувана функція – можливість відстеження онлайн місцезнаходження громадського транспорту.

– З нетерпінням чекаю, коли запустять мапу, на якій можна буде онлайн подивитися, де є той чи інший трамвай, тролейбус або маршрутка на маршруті, – каже одесит Іван. – Так люди зможуть набагато точніше розраховувати для себе, скільки їм доведеться чекати на громадський транспорт на зупинці та чи є сенс взагалі це робити. Тоді можемо припустити, що попит на цей сервіс буде великий, тому й кількість користувачів застосунку стрімко зросте.

Про адреси вбиралень і запізнілі тривоги

Іван встановив застосунок близько місяця тому, але користується ним не часто. Послуги, які зараз доступні, не такі, які потрібні йому щодня.

– Послуги, якими я вже встиг скористатися, – це карти розміщення громадських вбиралень і бюветів. І, що хочу відзначити, – вони дуже зручні. Усе зрозуміло одразу: в якому місці шукати потрібний бювет і вбиральню, їхні адреси. У «Місті» це набагато зручніше і краще реалізовано, ніж, наприклад, на гугл-мапах, – зауважує Іван.

А ось одеситка Юлія, хоча й закачала застосунок одразу ж після його появи, поки що не знайшла для себе, чим би він був їй корисний.

– Тривоги MISTO дає пізніше, ніж додаток «Тривога!». Карти сховищ і пунктів незламності, мені здається, зручніші, ніж у «Дії». Але поки не було приводу скористатися цими картами в незнайомому для себе районі. Карта туалетів виглядає корисною. Один раз взяла участь в опитуванні, – ділиться своїм досвідом використання застосунку одеситка.

Стежимо за оновленнями

На жаль, розрекламований муніципалітетом мобільний додаток охоплює поки що далеко не всі сфери життя нашого міста. 

– Але застосунок розвивається – до нього додаватимуться нові функції та послуги. І це зробить програму більш корисною та привабливою, – вважає Іван.

Запевняють і в міськраді, що функції платформи планують розширювати щоквартально. Нові сервіси мають з’явитися найближчим часом. Серед них – довгоочікуване відстеження руху громадського транспорту та не менш актуальне надсилання запитів до Єдиного центру звернень громадян. Також створюється сервіс «Мапа доступності». Вона включатиме перевірені дані про безбар’єрні послуги, об’єкти інфраструктури, заклади освіти й охорони здоров’я. З’явиться й функція «голосування за петиціями». Попри те, що поки їх ніхто не створює. Але, можливо, поява цього сервісу зробить одеситів більш соціально активними.

Тож стежимо за оновленнями. І сподіваємося, що з часом за допомогою додатка MISTO ми платитимемо за комуналку та проїзд у міському транспорті. А Одеса зробить ще один крок на шляху до «розумного» міста. Головне, щоб розвиток єдиного мобільного застосунку не відправили в «довгий ящик».

Читайте також:

Share
Вероніка Поліщук

Авторка видання "Одеське життя". Журналістка з понад 20-річним досвідом. Пише про життя Одеси, екологію, культуру. Працювала оглядачкою та редакторкою в «Одеському віснику». Членкиня Національної спілки журналістів України (НСЖУ).

Recent Posts

  • Статті

День молоді в Одесі та Джазова академія: афіша безкоштовних подій 12-14 серпня

Культурний оглядач “Одеського Життя” Юлія Сущенко зібрала найцікавіші культурні події Одеси які варто відвідати. Зазначимо,… Read More

12-08-2025 в 11:46
  • Новини

Відключення світла в Одесі – хто в списку сьогодні

У вівторок, 12 серпня 2025 року, через планові роботи енергетиків частина Одеси до вечора залишиться… Read More

12-08-2025 в 11:01
  • Новини

Їстівне, але небезпечне: на Одещині цвіте унікальна рослина з лікувальним ефектом

На схилах Куяльницького лиману з липня можна помітити яскраво-червоні «ягоди», що лежать просто на землі.… Read More

12-08-2025 в 10:31
  • Новини

Війна, день 1266: армія РФ прорвалася на Донецькому напрямку

У вівторок, 12 серпня 2025 року, розпочався 1266-й день повномасштабної російсько-української війни. Росіяни продовжують атакувати… Read More

12-08-2025 в 09:37
  • Новини

Хвилина тиші: щоранку в Одеській області зупинятимуть весь транспорт – ЗМІ

Очільник Одеської ОВА Олег Кіпер розпорядився щодня зупиняти рух транспорту і заняття в навчальних закладах… Read More

12-08-2025 в 08:31
  • Новини

Температура морської води в Одесі 12 серпня: пляжна ідилія

Серпень продовжує дарувати одеситам і гостям міста сонячне тепло і ласкаве море з комфортною температурою. Read More

12-08-2025 в 07:28