Одеса – одне з перших міст України, де було впроваджено цифровізацію міських послуг. Два місяці тому муніципалітет запустив мобільний застосунок MISTO, який, як йдеться в офіційному пресрелізі, «стане ключовим інструментом для підвищення якості життя мешканців та ефективності управління громадою». Якими послугами можна скористатися на цій платформі, наскільки це зручно і чи з'являться в застосунку нові сервіси, дізнавалося «Одеське життя».
Сучасне місто – перш за все, «розумне» місто. Це означає, що цифрові технології проникли тут практично в усі сфери забезпечення його життєдіяльності.
Перший крок до «розумного» міста зробила, нарешті, й Одеса, запустивши платформу MISTO. Завантаживши її у смартфони, одесити зможуть скористатися міськими сервісами та взяти участь у громадському житті. Подібна платформа – «Київ цифровий» – успішно використовується жителями столиці України. Це один із найбільших муніципальних мобільних застосунків. А ось у Франції цифрова платформа такого роду охоплює всю країну.
Одеський застосунок, зрозуміло, скромніший. Проте, згідно з даними департаменту інформації та цифрових рішень, тільки за перший тиждень після запуску платформу MISTO завантажили понад 12 тисяч користувачів.
На сьогодні в застосунку доступні близько 10 функцій. На думку користувачів, найбільш корисні з них – запис до ЦНАПу та сервіс погодинного паркування.
Цифровий спосіб оплати паркування дійсно зручний. На карті вказано маршрут до найближчого паркінгу, інформацію про графік його роботи та вартість паркування за годину. Сплатити її можна у декілька кліків.
Записатися на оформлення паспорта для виїзду за кордон за допомогою додатка вдалося наступного ж дня. У шалених чергах годинами стояти не довелося. Також успішно пройшов онлайн-запис на призначення субсидій з оплати комунальних послуг. Два кліки – і можна приходити на прийом до ЦНАПу в призначений час.
На жаль, записатися на прийом в управління Пенсійного фонду за допомогою застосунку поки що не можна. Так само як і на консультацію в муніципальні медичні центри. Хоча для багатьох одеситів це залишається вельми актуальною проблемою.
Ще один важливий сервіс застосунку – виклик соціального таксі. Сьогодні ця послуга дуже затребувана людьми, які зіткнулися з проблемою безбар’єрності. Адже соціальне таксі забезпечує проїзд замовника не тільки в пункт призначення, а й у зворотному напрямку. Щоправда, щоб надіслати замовлення, необхідно заповнити форму, що містить близько 10 пунктів. Набагато розумніше та зручніше для користувачів було б створити шаблон, який потрібно заповнити один раз. А надалі – лише вписувати локації початкового і кінцевого пунктів.
Є серед сервісів і повідомлення про погоду – втім, є вони, практично, на всіх додатках. На муніципальному – не вказані сила і напрямок вітру. Хоча для багатьох користувачів такі відомості важливі. Щоправда, штормові попередження на платформі MISTO розміщують.
Регулярно з’являються тут і сповіщення про якість повітря. Така інформація актуальна завжди, особливо під час війни. І спеціалізовані муніципальні служби регулярно звітують про стан повітря в місті. Незрозуміло тільки, чому сервіс показував, що стосовно цього все більш-менш у нормі навіть після пожеж і задимлень внаслідок чергової терористичної атаки Росії. При тому що в кімнаті, розташованій на достатній відстані від місця «прильоту», пахло гаром.
До речі, цифрові позначення поруч із усміхненою «повітряною кулькою» в розділі «екологія» для багатьох користувачів залишаються загадкою. Роз’яснюємо:
На платформі MISTO зазвичай ці показники визначаються в діапазоні від 35 до 56.
Є в застосунку функція «Електронна демократія»: опитування та петиції.
Опитування на платформі проводять з найрізноманітніших, справді актуальних для містян тем: щодо розвитку транспортної інфраструктури, міського простору та інклюзивного середовища, медичного обслуговування, покращення екології та проблем міських тварин. І навіть з’ясовують: «Чи відчуваєш себе залученим(-ою) до життя міста?». У першому опитуванні взяли участь понад 1300 одеситів – зовсім небагато для понад десяти тисяч користувачів. А згодом кількість тих, хто прагне висловити свою думку, скоротилася до 600, а то й до 300. Одесити сумніваються в тому, що їхні побажання вплинуть на ухвалення рішень міськрадою, перспективи розвитку міста?
У розділі «Петиції» – взагалі порожньо. Петиції до міської ради поки що не створює ніхто. Напевно тому, що досі вони здебільшого не працювали. І сьогодні не вірять одесити в те, що за допомогою петицій у місті можна щось змінити.
Додаток сповіщає про повітряні тривоги та надзвичайні ситуації. Є тут карти укриттів та пунктів незламності. З його допомогою можна дізнатися про обмеження автомобільного руху та зміни маршрутів громадського транспорту через ремонтні роботи. Тут публікують номери та щомісячний розклад автобусів для перевезень людей з інвалідністю. І ще достатньо корисну інформацію.
Загалом – додаток корисний. Ось тільки функцій у нього замало.
І найбільш очікувана функція – можливість відстеження онлайн місцезнаходження громадського транспорту.
– З нетерпінням чекаю, коли запустять мапу, на якій можна буде онлайн подивитися, де є той чи інший трамвай, тролейбус або маршрутка на маршруті, – каже одесит Іван. – Так люди зможуть набагато точніше розраховувати для себе, скільки їм доведеться чекати на громадський транспорт на зупинці та чи є сенс взагалі це робити. Тоді можемо припустити, що попит на цей сервіс буде великий, тому й кількість користувачів застосунку стрімко зросте.
Іван встановив застосунок близько місяця тому, але користується ним не часто. Послуги, які зараз доступні, не такі, які потрібні йому щодня.
– Послуги, якими я вже встиг скористатися, – це карти розміщення громадських вбиралень і бюветів. І, що хочу відзначити, – вони дуже зручні. Усе зрозуміло одразу: в якому місці шукати потрібний бювет і вбиральню, їхні адреси. У «Місті» це набагато зручніше і краще реалізовано, ніж, наприклад, на гугл-мапах, – зауважує Іван.
А ось одеситка Юлія, хоча й закачала застосунок одразу ж після його появи, поки що не знайшла для себе, чим би він був їй корисний.
– Тривоги MISTO дає пізніше, ніж додаток «Тривога!». Карти сховищ і пунктів незламності, мені здається, зручніші, ніж у «Дії». Але поки не було приводу скористатися цими картами в незнайомому для себе районі. Карта туалетів виглядає корисною. Один раз взяла участь в опитуванні, – ділиться своїм досвідом використання застосунку одеситка.
На жаль, розрекламований муніципалітетом мобільний додаток охоплює поки що далеко не всі сфери життя нашого міста.
– Але застосунок розвивається – до нього додаватимуться нові функції та послуги. І це зробить програму більш корисною та привабливою, – вважає Іван.
Запевняють і в міськраді, що функції платформи планують розширювати щоквартально. Нові сервіси мають з’явитися найближчим часом. Серед них – довгоочікуване відстеження руху громадського транспорту та не менш актуальне надсилання запитів до Єдиного центру звернень громадян. Також створюється сервіс «Мапа доступності». Вона включатиме перевірені дані про безбар’єрні послуги, об’єкти інфраструктури, заклади освіти й охорони здоров’я. З’явиться й функція «голосування за петиціями». Попри те, що поки їх ніхто не створює. Але, можливо, поява цього сервісу зробить одеситів більш соціально активними.
Тож стежимо за оновленнями. І сподіваємося, що з часом за допомогою додатка MISTO ми платитимемо за комуналку та проїзд у міському транспорті. А Одеса зробить ще один крок на шляху до «розумного» міста. Головне, щоб розвиток єдиного мобільного застосунку не відправили в «довгий ящик».
Читайте також:
В Одесі бригада медиків екстреної медичної допомоги врятувала життя чоловікові, якому погано стало за кермом. Read More
За даними синоптиків Гідрометцентру Чорного та Азовського морів, завтра, у понеділок, 5 травня 2025 року,… Read More
Про те, чи є небезпечними вишки мобільного зв'язку для здоров'я, розмірковує у своєму блозі наш… Read More
Чотири роки тому в Ренійській громаді було створено комунальну організацію «Місцева пожежна охорона» (МПО). Перед… Read More
На Одещині поліцейські склали адміністративний протокол щодо мешканки Болградського району – жінка поранила свою дочку… Read More
Так, був у Київському районі Одеси Уральський провулок. Назву зі зрозумілих причин змінили, тепер це… Read More