Для запобігання конфліктам і образам на робочому місці у сучасних компаніях все частіше з'являються окремі спеціалісти, які дбають про сприятливу робочу атмосферу та психологічний стан працівників. У невеликих колективах це завдання частіше за все бере на себе керівник чи лідер. Але водночас бувають випадки, коли ходити на роботу стає нестерпно через образи або чутки, а варіант звільнення не розглядається, наприклад, з фінансових причин. «Одеське життя» запитало юристку Вікторію Гусакову, як працівникові діяти в такій ситуації.
Поняттям честі, гідності та ділової репутації надає юридичного визначення п.4 постанови Пленуму Верховного Суду України №1 від 27 лютого 2009 року «Про судову практику у справах про захист гідності та честі фізичної особи, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи». Так, гідністю вважається визнання цінності кожної фізичної особи. З честю пов’язується позитивна соціальна оцінка особи в очах оточуючих. А під діловою репутацією розуміється набута особою суспільна оцінка її ділових і професійних якостей.
Отже, навіть коли чуєте про себе, що ви «безвідповідальний, неефективний, неенергійний та непрофесійний співробітник», що не відповідає дійсності, то це вже є приводом для звернення до суду.
У позовній заяві опишіть: де, відколи і ким ви працюєте, хто вас скривдив, як до цього ставиться колектив і що ви пережили. Якщо ви лікувалися через це, докладіть до позовної заяви виписки з медичної карти, рецепти призначених ліків. Ви зобов’язані довести протиправність поведінки того, хто вас образив, а також розмір заподіяної шкоди, якщо така була.
У позовній заяві обов’язково наголошуйте, що негативні уявлення про ваші професійні якості та навички є недостовірними і підлягають спростуванню. Ви можете вимагати прилюдного вибачення. А якщо, наприклад, у характеристиці на вас була інформація, що не відповідає дійсності, або яка принижує честь, гідність та ділову репутацію, то вимагайте, щоб усі ці документи були спростовані, скасовані або визнані недостовірними. Якщо є свідки, які підтвердять те, що вас ображають, обов’язково залучіть їх. Якщо внаслідок моральних страждань ви звільнилися, обов’язково зазначте і це.
Окремим пунктом у позовній заяві ви можете вимагати від кривдника морального відшкодування, розмір якого визначить суд.
Відповідно до п. 12 постанови Пленуму, відповідачами у разі поширення оспорюваної інформації в інтернеті є автор контенту та власник вебсайту. Якщо автор невідомий або його особу та/чи місцезнаходження неможливо встановити, належним відповідачем є власник вебсайту, оскільки саме він створив технологічну можливість та умови для поширення недостовірної інформації. Дані про нього, відповідно до Цивільного процесуального кодексу, можуть бути витребувані в адміністратора системи реєстрації та обліку доменних назв.
Вікторія Гусакова
У понеділок, 6 жовтня 2025 року, розпочався 1321-й день з початку повномасштабної війни в Україні.… Read More
Одеса виявилася не готовою до злив. Руйнування, підтоплення, провали доріг стали справжнім випробуванням для міста.… Read More
Через пропускний пункт в Одеській області чоловік намагався провезти старовинні книги. Тепер їх перевіряють експерти,… Read More
На сайті президента України опубліковано петицію, автор якої наполягає на необхідності капітального ремонту та очищення… Read More
Після смертельної зливи, що накрила Одесу 30 вересня, відомий екстремал і волонтер, нині бойовий медик… Read More
Доброго ранку, друзі! Новий тиждень — нові пригоди! Розпочинаємо його з добірки кумедних мемів і… Read More