Для чого ДТЕК встановлює нові лічильники, і чи всі вони розумні Нещодавно мешканцям багатьох одеських будинків поміняли електролічильники. Прилади старого зразка, чи не обов'язково, замінили двозонними або, так званими, «розумними» лічильниками. Як працюють такі лічильники, і чому заміна вигідна одеситам, нашим читачам розповіли у прес-службі ДТЕК Одеські електромережі.
“Розумний” лічильник автоматично передає показання споживання електроенергії. А, крім того – інформацію про відсутність електрики, перевантаження мережі, втрати, несправність приладу та інші проблеми.
Сьогодні подібні прилади обліку спожитої електрики використовують у всьому світі. Встановлюють лічильники, запрограмовані на автоматичну передачу показників, та спеціалісти ДТЕК Одеські електромережі. Ці прилади є частиною автоматичної системи комерційного обліку електроенергії (АСКОЕ).
«Розумні» лічильники бувають багатозонними – двозонними чи тризонними. Для їх власників діють тарифні коефіцієнти залежно від часу. Для двозонних електролічильників: нічний – 0,5 тарифів з 23:00 до 7:00; денний – повний тариф з 7:00 до 23:00. Для тризонних електролічильників: нічний – 0,4 тарифи з 23:00 до 7:00; напівпіковий – повний тариф з 7:00 до 8:00, з 11:00 до 20:00 та з 22:00 до 23:00; піковий – 1,5 тарифу з 8:00 до 11:00 та з 20:00 до 22:00.
Одеситам встановлюють двозонні лічильники. На екрані такого приладу з інтервалом 10 секунд послідовно відображаються: показання за тарифом «день» (код 1.8.2); свідчення щодо тарифу «ніч» (код 1.8.1); загальний обсяг спожитої електроенергії (код 1.8.0).
Щоправда, типи двозонних лічильників бувають різними. Ознайомитись з їх кодами показань спожитої електроенергії можна на сайті ДПЕК у розділі «Передати показання лічильника».
Якщо лічильник не підключено до АСКОЕ, автоматично показання не надсилатимуться. Отже, при заміні приладу поцікавтеся у майстрів, який тип електролічильника вам встановлюють.
Власникам двозонних приладів, які не підключені до модуля автоматичної системи комерційного обліку електроенергії, передавати дані необхідно самостійно. Це слід робити за два дні до кінця місяця та протягом трьох перших днів наступного.
При цьому необхідно повідомити показання тарифної зони «день» та тарифної зони «ніч», що відображаються на екрані приладу. І обов’язково бути уважним. Якщо зони переплутаєте, показання для розрахунку можуть прийняти.
Встановивши багатозонний лічильник, можна заощадити на платіжках за електроенергію. Використання такого приладу обліку – один із найефективніших способів знизити витрати на електрику. Він дозволяє до 50% зменшити витрати на електроенергію за рахунок знижки на нічне споживання.
При цьому не обов’язково кардинально переходити до нічного режиму. Навіть за звичайного ритму життя можна суттєво економити за рахунок холодильника – в середньому, використання нічного тарифу дасть економію 70 гривень на місяць – та інших потужних електроприладів, що працюють цілодобово або в «сплячому» режимі.
Тож можна сказати, що одеситам, які потрапили під акцію безкоштовної установки двозонних приладів обліку, пощастило. Якщо ж під час заміни в будинку лічильників на «розумні» деякі мешканці були відсутні, роботи можна перенести на другий день за погодженням із клієнтом, запевняють у ДПЕК.
Щороку ДТЕК Одеські електромережі здійснює безкоштовну заміну морально застарілих лічильників своїм клієнтам. Дізнатися, чи поміняють лічильник вам, можна на сайті компанії у розділі «Безкоштовна заміна лічильників клієнтам за інвестиційною програмою 2023 року». Якщо в списку себе не виявили, а встановити лічильник «день-ніч» бажаєте, вам слід звернутися до оператора системи розподілу. Найпростіше це зробити онлайн – за допомогою сервісу на сайті ДТЕК Одеські електромережі.
Вартість послуги залежить від параметрів лічильника та відстані до клієнта. Ціна стартує від 3000 до 7000 гривень. В оплату входить вартість нового лічильника, послуги з його монтажу, опломбування та налаштування для роботи в режимі день/ніч.
Усі роботи провадяться протягом семи днів з моменту оплати послуги.
Також замовити лічильник можна, відвідавши Центри обслуговування клієнтів ДТЕК Одеські електромережі. Або – звернувшись до контакт-центру компанії за номерами: для мобільних телефонів +38 (068) 750 90 90; + 38 (095) 750 90 90; + 38 (073) 750 90 90; для стаціонарних – +38 (048) 705 90 90.
Здійснено за підтримки Асоціації «Незалежні регіональні видавці України» в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією партнерів
Читайте також:
У сучасному світі стабільний та швидкісний інтернет дуже важливий для виконання бізнес-завдань та повсякденного користування.… Read More
В Одесі правоохоронці затримали завідувачку одного з відділень "Дитячої міської клінічної лікарні №3". Її підозрюють… Read More
22 листопада 1954 року, тобто рівно 70 років тому «скопитився» Андрій Януарович Вишинський. «Фі!», —… Read More
У частині Приморського району Одеси у п'ятницю, 22 листопада 2024 року, тимчасово відключать воду. Причина… Read More
В ЮНЕСКО дали відповідь на гучний «Одеський лист», в якому противники деколонізації топонімів, названих на… Read More
Завтра, у п'ятницю, 22 листопада 2024 року, в Україні та, зокрема, в Одесі та Одеській… Read More