Новости Одессы и Одесской области

Українські видавці звернулися до Яценюка з приводу ситуації з підвищенням тарифів

Галузь друкованих ЗМІ та вся журналістська спільнота занепокоєні тим, що Міністерство інфраструктури України створило ризики для інформаційної безпеки України. Про це йдеться у відкритому листі прем’єр-міністрові України Арсенію Яценюку з приводу ситуації з підвищенням тарифів на приймання та доставку вітчизняних періодичних друкованих видань за передплатою.

Пропонуємо текст листа в оригіналі.

 

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ УКРАЇНСЬКИХ ВИДАВЦІВ ТА РЕДАКТОРІВ

Прем’єр-міністрові України

Яценюку А.П.

 

Шановний Арсенію Петровичу!

Галузь друкованих ЗМІ та вся журналістська спільнота вкрай занепокоєні тим, що виконавча влада (Міністерство інфраструктури України) штучно створила ризики для інформаційної безпеки України.

Йдеться про проект наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Тарифів на приймання та доставку вітчизняних періодичних друкованих видань за передплатою», оприлюднений 8 липня 2015р. Цей документ передбачає різке підвищення вартості доставки преси за передплатою національним оператором поштового зв’язку «Укрпошта» для практично усіх видань, які мають найбільшу аудиторію – практично вдвічі, а іноді на понад 120%. При цьому чим видання має більше сторінок (а, отже, більше інформації для читачів) – Тим більше ВІДСОТОК подорожчання. Що є нонсенсом з усіх можливих точок зору (або дуже прикрою помилкою).

Ми поділяємо і розуміємо турботу менеджерів ПАТ «Укрпошта» про прибутковість підприємства, проте вимушені рішуче засудити запропоноване в односторонньому порядку рішення про підвищення вартості доставки, адже воно здійснюється без належного аналізу наслідків та як наслідок — врозріз з інтересами вітчизняного медіа ринку та інформаційними потребами держави.

З моменту оприлюднення проекту Наказу, УАВПП, Національна спілка журналістів України та безпосередньо редакції газет вимагають від розробників призупинити прийняття проекту, надати докази його обґрунтованості та виробити альтернативне рішення, що дозволить вирішити проблеми ПАТ «Укрпошта» та надасть можливості для розвитку продажів українських газет та журналів як за передплатою та вроздріб. Попри протести

видавців, Міністерство інфраструктури погодило проект зазначеного вище наказу, без навіть публічних обговорень з видавцями та, вочевидь, без уважного вивчення власної ж методики розрахунку нового тарифу. Ми наполягаємо, що не може бути подорожчання різним для однакової ваги та розміру вантажу, що перевозиться. Ба, навіть більше. Адже робота з доставки 3 видань виконується більша, ніж для одного видання. Нажаль, на запити щодо обґрунтованості саме такого підвищення ми отримуємо лише відписки та кожного разу іншу цифру запланованого підвищення, що однак не відповідає дійсності.

Ми вимушені вимагати, шановний Арсенію Петровичу, вашого особистого втручання та недопущення прийняття проекту Наказу у поточній редакції адже:

— Документ містить серйозну методологічну помилку – не може доставка тоненької (переважно рекламної) газети подорожчати вдвічі менше, аніж доставка інформаційно насиченої газети на 24 шпальти!!!!

— Документ не враховує потреби держави у інформаційній сфері та створює нові загрози для інформаційної безпеки. Неминуче подорожчання преси, яке відбудеться внаслідок підвищення тарифів «Укрпошти» на доставку, плюс вкрай важке економічне становище переважної більшості передплатників та читачів газет (а це, як відомо, люди старшого віку) просто «вб’є» українську незалежну пресу, а особливо – місцеві газети. Причому постраждають саме ті видання, які є найбільш цінними для споживача – видання з великою кількістю сторінок та інформації (а не реклами), ті, які отримують більшу частину доходів саме від продажу тиражу (а не реклами)!!! В рік, коли країна планує проводити роздержавлення комунальних газет, і коли інформаційна війна продовжує залишатись гострою, на наше переконання, вкрай не на часі перекладати на плечі громадян вирішення питання неефективності роботи «Укрпошти» у сегменті друкованих ЗМІ. Це питання потрібно вирішувати іншим чином.

— Підвищення тарифів не має жодного зв’язку зі стимулюванням читання в Україні, з підвищенням інформованості населення про реальний стан справ у державі, не гарантує розвитку та покращення якості послуг «Укрпошти». Протягом 2014 – 2015 років значних якісних змін в роботі УДППЗ Укрпошта не відбулося, хоча у 2013 році відбулося чергове підвищення тарифів, окрім того у 2014 році УДППЗ Укрпошта позбавилася «пільгового тягаря», що дозволило підприємству зберегти понад 25 млн. гривень. Попри задекларовані домовленості, зі сторони УДППЗ Укрпошта не була реалізована погоджена з видавцями (і безкоштовна для «Укрпошти»!) комунікаційна програма зі стимулювання зворотного зв’язку від споживачів для підвищення якості послуг «Укрпошти» у частині доставки ЗМІ до населення в найбільш проблемних місцях.

— Документ розроблено без належного вивчення економічних наслідків підвищення тарифів. З моменту оприлюднення розробники проекту усно та письмово тричі називали різні цифри середнього підвищення (50%; 9 копійок за екземпляр, 53%), при цьому розрахунки, зроблені ДП «Преса» на запит конкретних видавничих будинків, свідчать про підвищення вартості доставки від 80% — 108%, а іноді 120% (таблиця додається)

— Вимоги про підвищення тарифів не обґрунтовані прозорими розрахунками.

Попри заяви керівництва УДППЗ «Укрпошта» про збитковість доставки преси, жоден з неодноразових запитів профільних та громадських організацій щодо обґрунтування розрахунків витрат та опису системи приймання та доставки преси за передплатою не був задоволений. Інформації надано не було, і робота підприємства в цьому аспекті залишається вкрай непрозорою.

Зазначені вище аргументи дають нам підставу вважати, що запропоноване подорожчання призведе до подальшого скорочення тиражів преси, поглибить і без того важку кризу в українських медіа, призведе до закриття частини місцевих видань і не вирішить питання збитковості УДППЗ «Укрпошта». Адже частка доходів «Укрпошти» від преси як сегменту ринку не перевищує 8%. Тому підвищення вартості доставки преси просто не може перекрити збитки «Укрпошти» як підприємства.

Особливе занепокоєння викликають ризики подорожчання передплати для місцевої преси. Регіональні видання в 2015-2016 роках очікує ряд випробувань – роздержавлення, реалізація завдань державної інформаційної політики, висвітлення місцевих виборів. При цьому «Укрпошта» саме для інформаційно насичених місцевих видань, які є лідерами за аудиторією у більшості регіонів України, планує збільшити вартість доставки на більше, ніж на 100%. Зменшення тиражів а тим більше закриття таких видань «оголює» інформаційний ринок в містах та селищах, чим неодмінно скористаються наші вороги і заповнять цей інформаційний вакуум своєю пропагандою. Скоріш за все, безкоштовною для споживача.

З урахуванням складної економічної ситуації в пресі, а особливо в місцевій – ми вважаємо підвищення тарифів диверсією для галузі вітчизняних ЗМІ. Яка – підкреслюємо – виконує важливу соціальну та оборонну місію в умовах сучасної України.

Саме тому, шановний пане Прем’єр-міністре, ми просимо Вас не допустити необґрунтованого підвищення тарифів на передплату, запропонованих вітчизняним монополістом – ПАТ «Укрпошта». А замість цього – знайти альтернативний шлях для виведення УДППЗ «Укрпошта» на роботу без збитків.

Ми вимагаємо публічного обговорення проекту Наказу та розмірів запланованого підвищення тарифів за участю видавців, журналістів та під головуванням представнику Уряду, а за результатами – внесення коригувань у запропоновану методику розрахунку.

З глибокою повагою:

Генеральний директор УАВПП — Олексій Погорелов

Голова НСЖУ — Сергій Томіленко

Генеральний директор Федерації роботодавців недійної галузі України – Бігунов Л.Ю.

Голова Незалежної медіа-профспілки України — Юрій Луканов

Заступник генерального директора Едiпрес Медiа — Наталiя Бойко

Голова ради директорів Асоціації «Незалежні регіональні видавці України» — Олександр Човган

Генеральний директор, шеф-редактор ПрАТ «СЬОГОДНІ МУЛЬТІМЕДІА» — Василь Потапов

Генеральний директор ДП «Бурда-Україна» — Андрій Вдовиченко

Головний редактор газети «Комсомольська правда» в Україні» — Оксана Богданова

Голова Наглядової ради КП ДОР «Редакція газети «Зоря» — Сергій Чернявський

Засновник газети «На пенсії» — Геннадій Чабанов

Генеральний директор ТОВ «Караван-Медіа» — Олена Чернова

Редактор Новотроїцької районної газети «Трудова слава» — Валерій Горобець

Выскажите ваше мнение. Это важно.
Подписаться
Уведомить о
guest
0 комментариев
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии
Еще по теме
Все новости

купить квартиру в Одессе

Выбор редакции