Підшипники — основний робочий елемент механізмів і технологічних вузлів з валом, що обертається. За ідеальної технології виготовлення та експлуатаційних умов вони можуть успішно працювати протягом багатьох років, проте на практиці досягти таких ідеальних умов у більшості випадків не виходить.
Основні причини передчасного виходу підшипників з ладу
Основними причинами виходу підшипників з ладу є:
- неправильний монтаж, який може призвести до утворення вм’ятин та інших механічних пошкоджень тіл кочення;
- механічні пошкодження корпусу підшипника, які можуть призвести до прокручування або заклинювання з формування характерних слідів на зовнішній поверхні корпусу;
- попадання у внутрішній простір підшипника бруду та пилу з формуванням матового покриття каналів кочення та невеликих вм’ятин;
- недостатній рівень мастила або використання неправильної марки мастила, сильне навантаження або неправильний монтаж, які можуть призвести до перегріву підшипника – на поверхні корпусу може сформуватися характерний чорно-блакитний наліт;
- сильний перегрів підшипника, який призводить до зменшення рівня конструкційної міцності корпусу та тіл кочення;
- перевантаження підшипника, що призводить до втоми металу;
- перевищення експлуатаційного терміну служби підшипника, що призводить до формування внутрішніх пошкоджень, збільшенням температури, рівня шуму та вібрації у процесі роботи.
Основні правила роботи з підшипниками
Для того, щоб підшипник прослужив максимально довго, необхідно дотримуватися кількох простих правил:
- діставати підшипник із заводського пакування рекомендується тільки безпосередньо перед його встановленням;
- перед встановленням для дотримання чистоти місце монтажу та підшипник необхідно закривати від бруду та пилу парафінованим папером або чистою сухою тканиною без ворсу;
- не встановлювати підшипник у безпосередній близькості від сильних джерел пилу чи бруду;
- не піддавати підшипник сильним механічним навантаженням;
- у разі пошкодження підшипника необхідно спочатку усунути причину пошкоджень, а потім міняти підшипник на новий;
- заміну підшипника необхідно проводити лише на моделі з правильним маркуванням;
- правильно вибирати мастильні матеріали для підшипника та дотримуватись регулярного режиму змащування;
- регулярно проводити обстеження та діагностику підшипників.