Ремені ГРМ (газорозподільний механізм двигуна автомобіля) є невід’ємною частиною сучасних машин.
Як будь-які елементи конструкції, ці запчастини зношуються в процесі активної експлуатації – необхідно перевіряти/міняти відповідно до вказаних сервісних інтервалів та рекомендацій виробника. Недооцінка ситуації може мати незворотні наслідки.
Коли необхідна термінова заміна
Якщо в сервісній книжці зазначено «заміну зроблено», можете бути спокійні. Аналогічно – автомобіль новий, пробіг практично нульовий, час огляду не настав. Але якщо за документами неможливо перевірити, потрібно купити ремінь ГРМ та терміново замінити деталь.
- Дослідні механіки рекомендують це зробити після покупки будь-якого автомобіля, звичайно, якщо не який-небудь новенький концепт-кар з мізерним пробігом. Найчастіше продавець заявить «міняв нещодавно», правди не дізнаєтесь, якщо немає документального підтвердження.
- Може потрапити автомобіль з іншим пробігом, ніж на тахометрі. Краще, якщо заміните ремінь як запобіжний засіб – уникайте можливого ризику пошкодження, відповідно, набагато більшого навантаження на свій бюджет.
Особливості та характеристики
На більшості сучасних автомобілів встановлений ремінь ГРМ із спеціальної міцної гуми HNBR. Коли він підлягає заміні:
- Цифра вказана у плані обслуговування і зазвичай варіюється в межах 120–210 тис. кілометрів пробігу. Колись для Opel він становив 60 000, для першої Octavia з двигунами TDI/SDI також (автомобільна компанія удосконалила технологію – збільшила інтервал 90, потім 150 тис. кілометрів).
- Термін експлуатації (6–12 років) виробники вказують у рекомендаціях – за часом старіння матеріалу ременя. Якщо не знаєте історію обслуговування купленого автомобіля, важко сказати, чи потрібно міняти ремінь ГРМ. У сервісному центрі знос визнають – але є сумніви, краще замінити деталь як запобіжний засіб. Покладений термін минув – затягувати точно не варто.
Наслідки обриву ременя ГРМ
Наслідки часто бувають фатальними. Обрив відбувається без попередження – більшу частину часу підозрілих звуків із двигуна не доноситься. У кращому випадку машина не заведеться, в гіршому – станеться так звана зустріч (поршень стикається з відкритим клапаном у верхній мертвій точці). Це руйнує двигун, його ремонт виллється у круглу суму.