В Україні усі поштові оператори підпорядковуються загальним правилам. Вони повинні доставляти поштові відправлення цілими. Якщо посилку загубили або пошкодили вміст, вам належиться грошова компенсація.
Давайте розберемося, як це працює, і в яких випадках вам можуть відмовити у компенсації.
Незалежно від того, загубили посилку на Укрпошті, Новій пошті, Meest або DHL, ви маєте право отримати за неї грошову компенсацію. Оператор несе відповідальність за втрату, нестачу або пошкодження поштового відправлення, якщо це сталося з його вини.
Щоб отримати компенсацію, треба подати заяву про втрату посилки. Це може зробити як відправник, так і одержувач. До заяви слід додати копії чеків або інших документів, що підтверджують факт надсилання.
Якщо оператор підтвердить факт втрати вашої посилки, то ви можете розраховувати на таку компенсацію:
за повну втрату поштового відправлення без оголошеної цінності – відшкодування вартості послуг з відправлення та штраф у розмірі 100% вартості цих послуг
за втрату посилки з оголошеною цінністю – відшкодування вартості послуг з відправлення, штраф 25% від вартості цих послуг та сума у розмірі оголошеної цінності
Читайте також: Одеський листоноша «розбагатів», вкравши цінні посилки
Відразу ж зафіксуйте завдані збитки. Зробіть фото на телефон, але краще запишіть невелике відео, щоб показати вміст посилки з усіх боків. Ці докази вам будуть потрібні, якщо в майбутньому виникне спірна ситуація.
Працівник поштової служби повинен скласти відповідний акт про пошкодження, з печаткою та підписом. Один примірник має передати вам на руки. Після цього потрібно написати претензію на ім’я поштового оператора, додавши до неї акт і чеки. Це можна зробити онлайн на сайті або письмово. Протягом місяця оператор поштового зв’язку повинен розглянути вашу заяву та виплатити компенсацію:
Оператор і клієнт можуть домовитися на інші умови виплати за пошкоджені або втрачені поштові відправлення.
Поштові оператори не несуть відповідальності за втрату посилки, якщо ви не подасте заяву про розшук протягом 6 місяців після дати прийняття. Пошта не несе матеріальної відповідальності у таких випадках:
Стаття на тему: Поштові перевізники України — хто доставить посилку дешевше та швидше?
Багато які кур’єрські служби та поштові оператори мають свої додаткові правила. Вони не виходять за межі закону «Про поштовий зв’язок», але застосовуються у конкретних ситуаціях. На Новій пошті вам відмовлять у компенсації, якщо ви оформите претензію без акта приймання-передачі. Крім того, якщо упаковка посилки пошкоджена, а вміст залишився цілим, це теж привід для відмови в грошовій компенсації. Нова пошта рекомендує скористатися додатковими пакувальними матеріалами, якщо вам важливо зберегти товарний вид упаковки.
Читайте також: Де в Одесі надіслати посилку кур’єром?
Фото: Сiol, Getty Images
Італія заявила про готовність підтримати відновлення Одеської області через реалізацію низки спільних проєктів. Це питання… Read More
Ця історія про учнів херсонської школи та їхню вчительку Олену, які підтримують українських захисників на… Read More
Новорічні свята вже не за горами. Саме час задуматися про подарунки. Кожна дитина вірить у… Read More
Поблизу села Комишівка Саф'янівської громади Ізмаїльського району зареєстровано спалах африканської чуми свиней (АЧС). Це вже… Read More
Сьогодні, 22 листопада, в Одесі спостерігається потужний вітер, що призвів до падіння дерев та пошкодження… Read More
Руслан Тимченко пішов серед перших захищати Україну добровольцем. Спочатку потрапив на Миколаївський напрямок, потім –… Read More