Нещодавня сесія Одеської міськради видалася доволі плідною. Зокрема депутати схвалили ідею побудувати підземний паркінг на Соборній площі. Але чи не принесе цей об'єкт скоріше шкоду, ніж користь? І чи вирішить повною мірою проблему паркомісць у центрі міста? Такими питаннями перейнялися одеські архітектори, урбаністи та громадські діячі. «Одеське життя» зібрало думки деяких із них.
Нагадаємо, під одеською Соборною площею може з’явитися підземний паркінг на 450 машиномісць. Передпроектні роботи вже розпочалися.
На розробку проекту готові виділити півмільйона гривень. Адже, як стверджують чиновники, місто гостро потребує паркомісць.
Але що думають із цього приводу лідери громадських думок?
Категорично проти створення паркінгу на Соборці виступив депутат міськради, урбаніст Петро Обухов.
«Будівництво коштуватиме приблизно 300 мільйонів гривень. За ці гроші може з’явитися паркінг аж на 400 місць. Це мізер для Одеси.
У центрі міста може паркуватися не більше 15 тисяч машин, а буде з урахуванням нової будівлі 15400? І на це треба витрачати третину мільярда гривень?»,
– запитує депутат.
Як зазначає Петро Обухов, будівництво паркінгів стимулює автомобілістів їздити більше, а зазначену суму грошей, за його словами, краще було б направити, наприклад, на нову гілку трамвая на Семена Палія.
Ситуацію з пробками, вважає депутат, зможе влагодити лише розвиток громадського транспорту, щоб люди хоч іноді обирали для регулярних поїздок на роботу не особисте авто, а комфортний трамвай або тролейбус.
«Я, чесно, не проти, щоб у нас з’являлися паркінги – але я проти того, щоб місто на це витрачало гроші, а не бізнесмени. Але бізнес не хоче у нас будувати паркінги, бо це економічно невигідно – за підрахунками така інвестиція окупиться років через 20. Натомість місто у нас багате. Може собі дозволити»,
– додав він.
Стаття на тему: Наскільки законні «службові» паркування в центрі Одеси
Одеський історик та екскурсовод, керівник турагентства «Туди-сюди» Олександр Бабич також упевнений, що паркінг на Соборній площі ні до чого.
«Як, людина, яка у сезон проводить по 2-3 екскурсії на день від Соборної площі, вже уявляю, як для цього паркінгу там знесуть «Фанатку», зріжуть старі каштани, приберуть єдиний у цьому районі нормальний дитячий майданчик, заблокують усі під’їзди до Соборки на кілька років періоду будівництва, назавжди приберуть бруківку… І це найменша частина локальних проблем»,
– вважає Бабич.
Проти цього висловився і архітектор Аркадій Щупляков. На його думку, потенційне будівництво паркінгу під Соборною площею – це нерозумне витрачання бюджетних грошей, яке лише посилить проблеми міста.
Стаття на тему: Архітектор Микола Чепелєв: що не так з новим опорним планом Одеси?
За його підрахунками, передбачуваний паркінг коштує 10,7 млн. доларів за 450 місць (23 750 доларів за місце). Це 10% річного бюджету міста на розвиток. Адже на ці гроші можна придбати 22 трамваї (місткістю 2500 осіб) або ж побудувати 5,5 км нових шляхів (гілка Балківською, Семена Палія або Академіка Глушка).
«Можливо, як автомобіліст ви вважаєте, що громадський транспорт не принесе вам користі. Вас цікавить проблема пробок, погані дороги та відсутність паркування. Але ці проблеми викликають виключно інші автомобілі, тому можна зробити висновок:
Ідеальні умови для окремо взятого автомобіліста – це мінімальна кількість інших автомобілів на дорогах. Найменша кількість автомобілів на дорогах зменшить пробки, зменшить зношування доріг і зменшить ваш стрес. Навіть якщо ви ніколи не перестанете користуватися автомобілем, фінансування його альтернатив значно покращить ваше життя на дорогах. Паркінг, навпаки, тільки збільшить кількість потенційних людей на дорогах та ускладнить ваше життя»,
– упевнений Щупляков.
Таким чином, він робить висновок, що будівництво паркінгу – це найенш ефективний спосіб вирішити проблему з парковками.
До того ж він нагадує про такі ризики:
Проти паркінгу на Соборці виступив і одеський волонтер, лідер організації “ВелоВектор” Олександр Прохоров. Він упевнений, що:
«Тепер цифри: У центральній частині міста є трохи більше 5000 легальних паркомісць у вигляді карманів та парковок. За фактом у будні дні паркується 15-20 тисяч автівок, разом із тротуарами, під заборонними знаками та з іншими порушеннями. Як поява паркінгу на 400 місць вплине на ці цифри? Це крапля у морі»,
– зазначає волонтер.
А як альтернативу він пропонує облаштувати паркінг на Куликовому полі, адже, за його словами, це місце досить зручне: у кроковій доступності залізничний вокзал, трамвай, тролейбус, а незабаром буде й магістральний веломаршрут.
«Якщо розставити автомобілі по всьому майданчику, вийде 350 паркомісць. Все що треба – розмітка, обладнання для в’їзду-виїзду та будка охорони. Все можна зробити з мінімальним навантаженням на бюджет, і паркування зробити доступним, скажімо, 5-10 грн/година. І якраз перевірити, чи є попит на платні паркомісця і перехоплюючі паркінги»,
– вважає Прохоров.
А ви як гадаєте? Чи потрібен одеситам паркінг на Соборці?
У сучасному світі стабільний та швидкісний інтернет дуже важливий для виконання бізнес-завдань та повсякденного користування.… Read More
В Одесі правоохоронці затримали завідувачку одного з відділень "Дитячої міської клінічної лікарні №3". Її підозрюють… Read More
22 листопада 1954 року, тобто рівно 70 років тому «скопитився» Андрій Януарович Вишинський. «Фі!», —… Read More
У частині Приморського району Одеси у п'ятницю, 22 листопада 2024 року, тимчасово відключать воду. Причина… Read More
В ЮНЕСКО дали відповідь на гучний «Одеський лист», в якому противники деколонізації топонімів, названих на… Read More
Завтра, у п'ятницю, 22 листопада 2024 року, в Україні та, зокрема, в Одесі та Одеській… Read More