Житлові субсидії: як зараз їх призначають та переоформлюють

При призначенні чи переоформленні житлових субсидій, якими зараз займається Пенсійний фонд, завжди виникає багато питань. Проте нещодавно в уряді нам обіцяли спростити механізм нарахування субсидій. Як наразі можна отримати допомогу на оплату комунальних послуг? На наші запитання відповіла Віра Іванова, спеціаліст Головного управління ПФУ на Одещині.

— Віро Радіївно, які документи потрібно надати для отримання субсидії?

— Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» від 21.10.1995 року, для призначення житлової субсидії та декларацію.

— Якщо людині потрібно оформити субсидію, але вона не має можливості приїхати до відділення ПФУ, хто має право на представництво її інтересів і може допомогти оформити необхідні документи?

Заява та декларація можуть бути надіслані поштою або в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду, мобільний додаток Пенсійного фонду або Портал Дія, офіційний веб-сайт Мінсоцполітики. У разі подання заяви та декларації через Портал «Дія» особу громадянина засвідчує паспорт громадянина України.

— Декларація про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, містить перелік важливих питань. І підписувати її може лише особа, якій це право делеговано на законних підставах. Йдеться про людину, яка має нотаріально завірену довіреність на право виступати від імені того, кому потрібно оформити житлову субсидію?

— Саме так.

— Віро Радіївно, у разі виїзду членів сім’ї за кордон, як людині довести, що вона живе сама і має право на субсидію?

— Якщо громадяни, які виїхали за кордон, не зареєстровані (не задекларовані) на адресу громадянина, який звернувся за призначенням житлової субсидії, це не вплине на призначення субсидії. Якщо ж громадяни, які виїхали за кордон, зареєстровані (задекларовані), тоді необхідно звернутися до посадової особи уповноваженого органу за зверненнями громадян для складання акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства (фактичного місця проживання особи) з підтвердженням, що людина проживає сама. Акт має бути підписаний, офіційно зареєстрований та доданий до заяви та декларації для оформлення житлової субсидії, оскільки він підтверджує факт проживання особи самостійно.

— Хто може виступити як уповноважений орган?

— Органи місцевого самоврядування чи керуючі, виконавці комунальних послуг.

— Чи потрібна довідка про прибутки для призначення субсидії?

— Ні, оскільки інформація надходить автоматично. Але якщо у декларації зазначені доходи, інформація про які відсутня у Державній податковій службі, Пенсійному фонді, фондах соціального страхування тощо, то такі доходи підтверджують довідкою або додають пояснювальну записку із зазначенням розміру доходів.

— Чи може людина одержувати житлову субсидію автоматично?

— Так, після закінчення терміну отримання житлової субсидії ПФУ самостійно здійснює призначення житлової субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому періоді, крім домогосподарств:

  • у складі яких є непрацюючі особи;
  • одержують житлову субсидію за місцем фактичного проживання як внутрішньо переміщені особи;
  • у складі яких кількість фактично проживаючих зареєстрованих (задекларованих) осіб менша за кількість зареєстрованих (задекларованих) осіб;
  • які орендують житлове приміщення для проживання та звернулися за житловою субсидією на оплату житлово-комунальних послуг;
  • мають борги з житлово-комунальних послуг.

На жаль, чинне законодавство не враховує багато умов існування громадян. Зокрема, вартість оформлення нотаріально завіреної довіреності на представництво інтересів людини, яка самостійно не може прийти до органів ПФУ. Ми розповідали, що сьогодні це коштуватиме 2500 гривень. Не всі пенсіонери мають такі гроші. За відсутності нотаріально завіреної довіреності не вдасться отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) для реєстрації на порталі ПФУ (portal.pfu.gov.ua) у разі потреби отримати довідку про доходи.

Система отримання довідок на запити соціальних служб була простішою і зрозумілішою. Хотілося б, що це враховували, коли говорять про захист прав різних верств населення, зокрема людей похилого віку. І не ускладнювали їм життя.

Світлана Комісаренко

Share
Редакция

Редакция «Одесской жизни». Пишем о том, что происходит в городе, замечаем важные детали и знакомим вас с интересными людьми.

Recent Posts

  • Статті

Фестиваль «Одесі-610». День третій: історична література, історичні знахідки (фоторепортаж)

Третій день фестивалю «Одесі-610» подарував одеситам нові знання, емоції та можливості для творчості. Гостям запропонована… Read More

19-05-2025 в 21:44
  • Новини

Розмова Трампа з Путіним: президент США наголошує на негайних мирних переговорах

Ввечері 19 травня відбулася телефонна розмова американського президента Дональда Трампа з правителем РФ Володимиром Путіним.… Read More

19-05-2025 в 21:29
  • Новини

Чи буде знову дощ: прогноз погоди на вівторок, 20 травня

У вівторок, 20 травня 2025 року, в Одесі та Одеській області очікується досить тепла погода… Read More

19-05-2025 в 20:27
  • Новини

Одесити можуть отримати допомогу від NRC: що для цього потрібно

Норвезька рада у справах біженців (NRC) оголосила про відкриття нового етапу реєстрації на грошову допомогу… Read More

19-05-2025 в 19:33
  • Новини

Одеські медики провели щорічні змагання з надання допомоги

В Одесі відбулися щорічні навчально-практичні змагання серед працівників екстреної медичної допомоги. У межах заходу медикам… Read More

19-05-2025 в 18:33
  • Статті

З Одеси — до села: історія переїзду, волонтерства і роботи на благо громади

Стати своїм у селі вдається не кожному приїжджому. А тим більше за короткий термін отримати… Read More

19-05-2025 в 17:34