З тієї хвилини, як ми зайшли в супермаркет, нас охороняють 22 Закони України — від «Захисту прав споживачів» до Цивільного Кодексу. Незнання цих законів призводить до виникнення конфліктних ситуацій. І в результаті споживачеві можуть пред'явити абсолютно незаконні вимоги з боку обслуговуючого персоналу.
Торгові зали — це громадське місце, незалежно від форми власності. Жоден закон в Україні не забороняє заходити до торговельних залів із сумками та рюкзаками, а отже, це дозволено. Однак охоронці супермаркетів так часто не пускали людей з особистими речами, що уряд прояснив це питання в Постанові Кабінету Міністрів №833.
Робоче місце охорони знаходиться за лінією касових апаратів — це вхід і вихід із магазинів, зона для пакування товарів. За порядком у торговому залі спостерігають продавці-консультанти. Але й вони, як правило, не зацікавлені в захисті прав споживачів і охоче йдуть на порушення чинних правил торгівлі. Конфліктні ситуації вони прагнуть вирішувати на користь магазинів.
Припустімо, людина, невдало повернувшись, розбила пляшку вина, що стояла на полиці, або скляну банку із соком. Такі випадки нерідкі. Ідеться не про навмисні дії споживача, а про ненавмисні, викликані тіснотою, незручністю розташування продукції, неуважністю уваги покупця.
На покупця, як правило, валяться звинувачення з боку персоналу торговельного закладу і вимоги заплатити за заподіяну шкоду. Попри типовість ситуації, чинними нормативно-правовими документами ці правовідносини не врегульовані. «Мовчить» і нещодавно оновлений «Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення».
Покупцеві в такі хвилини стає соромно і страшно від думки про те, яка чекає на нього кара. І камінь падає з душі, коли він дізнається, що доведеться всього-на-всього оплатити пошкоджений товар на касі.
Але компенсувати пошкоджений товар насправді не треба. Цивільний Кодекс України стверджує, що «ризик випадкового знищення або пошкодження речі несе її власник». Тобто до моменту купівлі власником речі є продавець. Виходячи з цього, споживач не зобов’язаний за нього платити.
Детально про ризик випадкового пошкодження зазначено у статтях 323, 668 та 1166 Цивільного кодексу. Споживач не повинен платити за товар, який зберігали в неналежних умовах (на полицях, незахищених спеціальним бортиком, у проходах між рядами). Зокрема, у пункті 2 статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів» зазначено: «Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту».
Читайте також: Як обміняти товар або повернути гроші за нього без чека
Ніч на неділю, 7 липня 2025 року, стала черговою «гучною» вночі для мешканців Одеси та… Read More
Тиждень за тижнем – наче мить за миттю... От так і складається з тих миттєвостей… Read More
У понеділок, 7 липня 2025 року, синоптики Гідрометцентру Чорного та Азовського морів прогнозують в Одесі… Read More
«Сталеві шрами Одеси. Голос міста, що вистояло» – ось така назва фотовиставки, що відкрилась просто… Read More
Ми вже писали, що учасники голосування на сайті Одеської міськради висловилися проти перейменування Канатного провулка… Read More
Фонтани Одеси – це не лише естетика, прохолода в спеку й ідеальні локації для селфі.… Read More