Нещодавно у світі відзначили день народження штрих-коду, за допомогою якого вдалося автоматизувати багато процесів у торгівлі, спростити та прискорити обслуговування покупців. Розповімо, як з'явився штрих-код, навіщо він потрібен і яку інформацію несе.
Ще 1932 року студент факультету економіки Гарвардського університету Воллес Флінт запропонував «прив’язати» до кожного товару перфокарти. Покупці мали б обирати перфокарти, а менеджер — сканувати їх спеціальним пристроєм. Однак впровадження геніальної ідеї обходилося настільки дорого, що про неї вважали за краще забути.
Через півтора десятка років знову-таки студенти, але цього разу технологічного інституту, запропонували схожу ідею. Вони розробили лінійний штрих-код на основі технології азбуки Морзе. Спочатку штрих-код мав форму кола, а в 1952 році він набув звичного нам вигляду. Щоправда, в комерційних цілях його використали вперше тільки 1974 року — на упаковках жувальної гумки Wrigleys.
Сьогодні застосовують переважно два типи штрих-кодів:
Кожен із цих кодів застосовується в різних галузях, але найчастіше сьогодні ми можемо побачити європейський код.
Штрих-код являє собою чергування чорних і білих смуг різної ширини, розташованих паралельно одна одній. У кожній комбінації зашифрована певна інформація. Сканер зчитує її і передає на комп’ютер.
Хоча штрих-код сьогодні наносять на будь-які товари, не потрібно надавати йому занадто великого значення — адже це просто інший спосіб маркування продуктів, який використовують замість цінників. Наявність штрих-коду на товарі не гарантує його якість і справжність. І навіть підробка штрих-коду в наш комп’ютерний вік, за словами відомого Остапа Ібрагімовича, це така дрібниця, про яку навіть смішно говорити.
Штрих-коди були винайдені задовго до QR-кодів, проте QR-код сьогодні стає набагато популярнішим. Річ у тім, що QR-код містить більше інформації, сканується швидше і простіше. Крім того, в QR-коді можна зашифрувати не тільки інформацію, а й відправити повідомлення або поставити лайк, його можна редагувати, змінювати дизайн.
У будь-якому магазині нерідко можна побачити товар зі штрих-кодом України — 482, при цьому на пакуванні написано, що виготовлений він, наприклад, у Китаї. Це зовсім не означає, що товар — підробка. Річ у тім, що, найімовірніше, його вироблено на замовлення української торгової марки. А в такому разі право на випуск зазначених товарів належить компанії, яка офіційно зареєстрована в Україні. Відповідно, на товар наноситься і штрих-код нашої країни.
Дізнайся, звідки товар
Що стосується цифр внизу, то вони призначені тільки для людини і несуть таку інформацію:
Завтра, у четвер, 4 вересня 2025 року, у медичних закладах Одеси пройде День профілактики та… Read More
Дональд Трамп не приховує амбіцій отримати Нобелівську премію миру. Автор з гумором та іронією розмірковує,… Read More
За інформацією Гідрометцентру Чорного та Азовського морів, завтра, у четвер, 4 вересня 2025 року, в… Read More
Попри початкову відмову, керівництво одеського ринку «Привоз» таки демонтувало фасадні російськомовні таблички згідно із вимогами… Read More
Одеса отримала ще один особливий подарунок у свій День народження: першим новонародженим городянином, який з'явився… Read More
У місті Вилкове Ізмаїльського району Одеської області екологи виявили факт замору риби. Read More