В Україні можуть повернути обов'язковий техогляд автомобілів. Міністерство інфраструктури підготувало законопроект, у якому зафіксовано цю вимогу.
Давайте розберемося, кого стосуватимуться зміни і як часто потрібно буде проходити техогляд.
Законопроект розробили, щоби привести українське законодавство до європейських норм. Це частина угоди про асоціацію з Євросоюзом. 2011 року від обов’язкового техогляду відмовилися через корупцію, але тоді курс до ЄС не був закріплений у Конституції. Зараз цю норму хочуть повернути.
У пояснювальній записці йдеться, що на українських дорогах дуже багато аварій, зокрема через поганий технічний стан автомобілів. Обов’язковий техогляд допоможе знизити смертність і травматизм, вважають автори законопроекту. З’являться реальні механізми, щоб притягти водіїв до відповідальності за неналежний стан автомобіля.
Стаття на тему: В Украине открыли доступ к вин-кодам автомобилей
Обов’язковий техогляд хочуть запровадити ще й для того, щоби знизити шкідливі викиди в атмосферу. Вихлопні гази автомобіля повинні відповідати нормам, прийнятим у Європі.
Обов’язковий техогляд хочуть запровадити для всіх легкових автомобілів, мікроавтобусів, вантажівок та причепів. Періодичність залежатиме від кількох факторів:
Якщо дата першої реєстрації невідома, періодичність відраховують від дати випуску транспортного засобу. Крім того, незалежно від дати проведення останнього техогляду, потрібно пройти його по-новому в таких випадках:
Згідно з постановою Кабміну, розрахунковий час техогляду залежить від типу транспортного засобу:
Техогляд не пройдуть биті автомобілі та ті, що на іноземних номерах.
Весь процес техогляду має фіксуватися на фото та відео. За результатами перевірки експерт складає електронний протокол та роздруковує його на папері.
Порядок технічного огляду встановлює Кабмін. Щоб відповідати європейським нормам, під час техогляду перевіряють такі параметри:
Зараз середня вартість техогляду для легкового автомобіля становить 1100 гривень. Чи стане вона більшою після ухвалення законопроекту та збільшення попиту — покаже час.
На січень 2022 року в Одесі вже є 19 сертифікованих станцій обов’язкового технічного контролю. Ви можете завантажити повний список у програмі «Дія».
Якщо законопроект ухвалять у 2022 році, то кількість станцій, скоріш за все, збільшиться. Але не всі автомайстерні та СТО зможуть надавати послугу з обов’язкового техогляду. Потрібні спеціальні засоби діагностики, а також обладнання для перевірки токсичності викидів із вихлопної труби. І все це має бути розташоване за однією адресою.
Щоб займатися такою діяльністю та отримати статус випробувальної лабораторії, потрібна акредитація. Тільки після перевірки у Міністерстві інфраструктури, СТО або автомайстерня зможуть потрапити до офіційного реєстру.
Читайте також: Как подготовить автомобиль к продаже — советы и рекомендации
Фото: Pexels
Ще один тиждень травня позаду. Промайнув, як минають наші миті одного одеського дня. Аромати білої… Read More
У ніч на понеділок, 19 травня 2025 року, Росія планує демонстративний «навчально-бойовий» запуск міжконтинентальної балістичної… Read More
Нещодавно автор цих рядків "впав у дитинство". Інтернет нагадав мені римовані рядки з далеких років:… Read More
Зараз майже ніхто не уявляє собі життя без простих та зручних переказів з картки на… Read More
За інформацією синоптиків, завтра, у понеділок, 19 травня 2025 року, в Одесі та Одеській області… Read More
Між 6-ю та 7-ою станціями Великого Фонтану в Одесі є невеличка вуличка. Раніше вона називалася… Read More